مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص اجرایی شدن موضوع قرار گرفتن شغل آتش نشانی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور گفت: نیروهایی که از قبل ابلاغ رسمی آن‌ها بر مبنای کارگری بوده است خود به خود جزو مشاغل سخت و زیان آور بوده و در این مورد مشکلی ندارند.

 ۹۰ درصد آتش نشان‌های مشهد شامل قانون مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند

آتشپاد حسن جعفری در گفت  و گو با قدس افزود: دسته دیگر از همکاران اما که ابلاغ آن‌ها کارمندی بوده و شامل اکثر نیروهای جذبی ۱۵ سال قبل تاکنون وکار عملیاتی انجام می‌داده‌اند واز سال قبل با تصویب قانون در زمره مشاغل سخت و زیان آور دیده شدند اما تاکنون تأمین اجتماعی زیر بار آن نرفته بود با جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور برگزار شد تأمین اجتماعی هم پذیرفت تا کارمندانی که ابلاغ آتش نشان دارند در زمره مشاغل سخت دیده شوند که با این وجود آن‌ها شامل این قانون خواهند شد.

وی یاد آور شد: تعدادی از همکاران هم هستند که دفترچه درمانی دارند اما در سازمان ما تعدادشان محدود است که پیگیر این هستیم تا آن‌ها هم تحت پوشش قانون سخت و زیان آور قرار بگیرند. در این تعداد حدس من این است که چیزی حدود ۱۰ درصد از همکاران را شامل شود. ۹۰ درصد دیگر هم همان طور که عنوان شد زیر پوشش این قانون قرار می‌گیرند.

جعفری در پاسخ به این سؤال که قانون سخت و زیان آور در مورد آتش نشان‌ها از چه زمانی اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: قانون سخت و زیان آور از دید ما برای آتش‌نشانان اجرایی شده است فقط منتظر ابلاغ وزیر کشور هستیم تا قانونی اجرا شود .

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.