یک سازمان دیدبان مستقر در فرانسه شرکت گوگل را به دلیل نقض قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران، ۵۰ میلیون یورو جریمه کرد.

گوگل در فرانسه ۵۰ میلیون یورو جریمه شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین یک سازمان دیدبان فرانسوی به نام «کمیسیون حفاظت از داده‌های ملی» شرکت گوگل را به دلیل نقض برخی قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران، ۵۰ میلیون یورو (معادل ۵۷ میلیون دلار) جریمه کرد. این نخستین بار است که یک شرکت فناوریِ آمریکایی به این بزرگی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا جریمه می‌شود.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ملی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد شرکت گوگل را به دلیل «عدم شفافیت، ارائه نکردن اطلاعات کافی، معتبر نبودن رضایت مشتریان و اینکه کاربران به قدر کافی درباره جزئیات قرار داد خود با گوگل آگاهی ندارند»، جریمه کرده است.

«مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا» مقرراتی است که در ماه مه سال گذشته میلادی برای حفاظت از حریم خصوصی همه اشخاص وضع شده است. این مقررات جدید شرکت‌های فناوری بزرگی مثل گوگل را مجبور به اصلاح سیاست‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران می‌کند. بر اساس این قوانین، شرکت‌ها موظف هستند درباره اینکه از داده‌های دیجیتال جمع آوری شده کاربران چه استفاده‌هایی می‌کنند، شفاف‌سازی کنند.

این سازمان فرانسوی شرکت گوگل را به دو دلیل جریمه کرده است. بر اساس اعلام این سازمان فرانسوی، کاربران گوگل قادر نیستند میزان عملیات پردازشی که بوسیله گوگل انجام می‌شود را درک کنند. دوم اینکه با وجود اینکه گوگل اعلام کرده است با رضایت کامل کاربران دست به پردازش اطلاعات آن‌ها می‌زند، بر اساس اطلاعات بدست آمده، رضایت کاربران از روشی معتبر بدست نیامده است.

شرکت گوگل در واکنش به این خبر اعلام کرد این شرکت به «شفاف سازی» کاملا متعهد است و درباره مراحل بعدی این جریمه تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.