نماینده نیشابور و فیروزه گفت: فرو نشست دشت های استان خراسان رضوی می تواند در نقش یک زلزله خاموش عمل کند وهر لحظه تعداد زیادی را در خود ببلعد و به اعماق زمین فرو ببرد.

فرونشست زمین در دشت های خراسان رضوی جدی گرفته نمی شود

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگر به مساله بحران آب و فرونشست زمین در دشت های استان خراسان رضوی توجه جدی نشود،  فاجعه‌ای غیر قابل جبران برای استان به‌ وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: حفر هزاران چاه مجاز و غیر مجاز برای مصارف کشاورزی و صنعتی در دشت هایی نظیر دشت نیشابور  وضعیت آنها را تخریب و در مرز هشدار قرار داده است . به طوری که حتی جاده ها نیز در این دشت ها در حال شکستن هستند و مخاطرات حاصل از فرونشست آنها روز به روز اثر خود را در دشت های خراسان رضوی نمایان تر می کند.
نماینده نیشابورو فیروزه ادامه داد:  نشست و ترک برداشتن دشت نیشابور که از مدت ها است به گوش مسئولان رسانده شده ولی اقدام خاصی برای جلوگیری از این فرو نشست انجام نشده است می تواند در نقش  یک زلزله خاموش عمل کند وهر لحظه ممکن است تعداد زیادی را در خود ببلعد و به اعماق زمین فرو ببرد.
وی با انتقاد از اینکه مسئولان درباره وضعیت دشت نیشابور بی تفاوت هستند و زمان را هدر می دهند ، بیان داشت:   نشست سطح زمین ناشی از افت منابع آب های زیرزمینی در بخش هایی از دشت نیشابور به طور محسوس مشاهده می شود و  این مسئله به حدی گسترش یافته است که در حال حاضر بررسی نقشه ۳۰ ساله این دشت نیز از افت ۵۰ تا ۶۰ متری سطح آب در این دشت خبر می دهد.
گرمابی اظهار داشت: اگر روند برداشت از این دشت نیز ادامه پیدا کند و کنترل نشود و تصمیمات جدی برای این دشت اتخاذ نگردد ، مخاطرات زیادی در صف انتظار خواهند بود که بدون تردید نه تنها نیشابور بلکه کل استان را درگیر خود خواهد کرد زیرا تداوم نشست زمین و ترک‌ های حاصل از آن در دشت نیشابور ممکن است باعث بروز مشکل در خطوط ریلی این منطقه نیز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.