عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت:راز افزایش مدت اقامت گردشگران خارجی در ایجاد مراکز اسکان ارزان قیمت و باکیفیت در مناطق حاشیه ای شهر نهفته است و حاشیه شهر مشهد مُعضلی است که می‌تواند فرصت باشد.

حاشیه شهر مشهد مُعضلی است که می‌تواند فرصت باشد

به گزارش قدس آنلاین، شهناز رمارم گفت: اجرای الگوی توسعه شهری سبب می‌شود که بتوانیم نگاه امیدوارانه‌تری به اصلاح مشکلات حاشیه شهر مشهد و ارتقای سطح زندگی هموطنان و همشهریان خود در این مناطق داشته باشیم.

وی اظهارداشت: صرف نظر از اینکه بخواهیم گردشگران فرهنگی، ورزشی و یا گردشگری سلامت را رشد دهیم، جذب یک درصد از جمعیت شیعه جهان بصورت سالانه به مشهد برابر با میزبانی از چهارمیلیون زائر خارجی است.
وی ادامه داد: حتی امکان فراهم کردن اسکان ارزان قیمت آن‌ها در مناطق غیرمرکزی شهر را هم خواهیم داشت و این یک فرصت طلایی برای مشهدمقدس و رشد شاخصه‌های درآمدی و اقتصادی ایجاد می‌کند.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای پنجم ادامه داد: دبی در سال گذشته میلادی رتبه نخست را درمیان شهرهای گردشگری دنیا به خود اختصاص داد و کشور امارات توانست رکورد جذب ۳۰ میلیارد دلار ارز گردشگران را ثبت نماید.
وی خاطرنشان کرد: درحالی که این شهر تنها ۴ ماه از سال قابل سکونت است و ۸ ماه دیگر سال به دلیل شرایط اقلیمی و آب هوایی گردشگرپذیر نیست. رمارم تاکید کرد: مطمئناً شرایط مشهد و حاشیه شهر آن در مقایسه با چنین شرایط نامساعدی در دبی ابداً نباید بحرانی قلمداد شود.
عضو کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای شهر مشهد، گفت: طبق الگوی توسعه شهری که در کلانشهرهای دنیا اجرایی می‌شود، حاشیه شهرهای بزرگ مأمنی برای اسکان آرام و ارزان شهروندان است و مرکز شهر بیشتر کاربری اداری، تجاری و کاری دارد.
وی ادامه داد: این موضوع سبب می شود که بتوانیم نگاه امیدوارانه تری به اصلاح مشکلات حاشیه شهر مشهد و ارتقای سطح زندگی هموطنان و همشهریان خود در این مناطق داشته باشیم.
وی افزود: با رونق گردشگری در مشهد، حاشیه شهر نیز فعال خواهد شد. طبق سند چشم انداز و برنامه توسعه، تا سال ۱۴۰۰ باید ۴۰۰ هتل ۴ یا ۵ ستاره به ظرفیت هتلداری و مراکز اسکان لوکس مشهد افزوده شود درحالی که ما توانسته ایم تا پایان سال ۱۳۹۶ تنها ۳۰ هتل به این ظرفیت اضافه کنیم. رمارم گفت: فعالسازی هرچه بیشتر بخش خصوصی و واگذاری امور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بدون شک راه برون رفت از معضلات فعلی است.
دبیرخانه  بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان‌شهر مشهد، درقالب چهار پانل تخصصی باحضور استادان دانشگاه، مدیران شهری، بخشداران و دهیاران و مسئولان مرتبط ملی و محلی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این سکونتگاه‌ها پرداخته و نتایج آن در اختیار مسئولان ذیربط ملی و مدیران شهری قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.