سازمان ۸ کشور در حال توسعه «دی۸» کارت پرداخت مشترک ایجاد می‌کند، تا در مبادلات تجاری و استفاده از ارزهای محلی کشورهای عضو مورد استفاده قرار گیرد.

سازمان "دی۸" کارت پرداخت برای مبادلات تجاری ایجاد می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سازمان همکاری اقتصادی ۸ کشور اسلامی در حال توسعه، دی۸، در حال کار بر روی یک سیستم کارت پرداخت است.

داتو کو جعفر کو شعری، رئیس این سازمان گفت پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواستار تجارت با ارزهای محلی در میان کشورهای عضو این سازمان شد، دی۸ شروع به کار بر روی این موضوع کرده است.

وی گفت یک شرکت مالزیایی یک کارت پرداخت انفرادی با نام «D۸P» ایجاد کرده است که کشورهای عضو دی۸ را قادر می‌سازد تا از ارزهای محلی در مبادلات تجاری بین‌المللی در میان اعضای این سازمان استفاده کنند.

شعری افزود: «در آینده نزدیک، مقامات بانک مرکزی کشورهای عضو برای تکمیل این کار گرد هم جمع می‌شوند.»

وی توضیح داد، از طریق اپلیکیشنی که با کارت D۸P آماده خواهد شد، تمامی شهروندان کشورهای عضو قادر خواهند بود تا از این روش پرداخت در تمامی خریدها و سفرهای توریستی استفاده کنند.

این مقام مالزیایی ادامه داد این کارت به موقع به عنوان مسترکارت یا ویزا کارت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شعری خاطرنشان کرد، همچنین  مرکزی برای توسعه زیرساخت فناوری برای فعالیت‌های تجاری متعدد مطابق با قوانین اسلامی ایجاد خواهد شد.

سازمان دی۸ در سال ۱۹۹۷ ایجاد شد و یک گروه اقتصادی متشکل از ۸ کشور اسلامی، ایران، ترکیه، بنگلادش، مصر، مالزی، نیجریه و پاکستان است.

در وب‌سایت این سازمان نوشته شده است، «هدف دی۸ بهبود موقعیت کشورهای عضو در اقتصاد جهان، تنوع‌بخشی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، تقویت مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها در سطح بین‌المللی و بهبود استانداردهای زندگی است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.