رئیس دبیرخانه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: آمار و اطلاعات 10 سال اخیر نشان می دهد سهم بخش تولید این استان از منابع بانکی همواره رو به کاهش بوده و به بخش خدمات هدایت شده است.

سهم بخش تولید خراسان رضوی از منابع بانکی کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین ؛ علی اکبر لبافی  افزود: این در حالی است که بخشنامه بانک مرکزی و نظام بانکی کشور ابلاغ می کند که 55 درصد منابع بانکی باید به بخش تولید، کشاورزی، صنعت و معدن اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: بررسی روند پرداخت تسهیلات بانکی در خراسان رضوی از سال 1390 تا سال 1397 نشان می دهد در حالی که در سال 1393 بخش کشاورزی توانسته 13.4 درصد تسهیلات بانکی را دریافت کند این رقم در سال 1397 به حدود 9.6 درصد کاهش یافته است.
رئیس دبیرخانه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در سال 1390 بخش صنعت و معدن خراسان رضوی 22.5 درصد تسهیلات بانکی استان را دریافت کرد اما این رقم امسال به 14.7 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در بخش مسکن هم دریافت تسهیلات بانکی از 40.8 درصد به 31 درصد کاهش یافته و در بخش تسهیلات صادراتی نیز این رقم به حدود 8.7 درصد رسیده و منفی شده است.
لبافی گفت: این روند در بخش بازرگانی و خدمات معکوس بوده و سهم این بخش خراسان رضوی از تسهیلات بانکی طی هشت سال گذشته از 16.9 درصد به 34.4 درصد افزایش پیدا کرده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.