معاون وزیر خارجه روسیه علت عدم دیدار سران روسیه و آمریکا را وجود جریانی در واشنگتن دانست که هر گونه ارتباط با مسکو را ناخوشایند می‌داند.

ریابکوف: آمریکایی‌ها همیشه به دنبال بهانه برای ممانعت از دیدار پوتین و ترامپ هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکایی‌ها همیشه بهانه‌تراشی می‌کنند تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار هلسینکی با هم ملاقات نکنند.

سرگئی ریابکوف در گفتگو با نشریه آمریکایی «افِرز اینترنشنال» تصریح کرد: «به باور من آشفتگی کاخ سفید به ویژه در سیاست داخلی، دلیل اصلی عدم تکرار گفتگویی همانند دیدار هلسینکی (بین سران آمریکا و روسیه) است».

وی افزود: «در کاخ سفید نیروهایی وجود دارند که تلاش می‌کنند هر گونه ارتباط با روسیه را اقدامی مضر و ناخوشایند جلوه دهند. به همین دلیل همیشه بهانه‌هایی وجود دارد که مانع دیدار (ترامپ و پوتین) می‌شود».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار کرد: رئیس‌جمهور روسیه در برنامه‌های بین‌المللی شرکت می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آن‌ها حضور دارد، می‌توان برنامه کاری آن‌ها را با هم هماهنگ کرد یا درباره دیدارشان فکر کرد، اما عدم دیدار آن‌ها نهایت بی‌مسئولیتی است، و این مسئله‌ای است که واشنگتن باید درباره آن پاسخگو باشد».

به نوشته اسپوتنیک، پوتین ماه گذشته اعلام کرد آمادگی دیدار با ترامپ را دارد. سران آمریکا و روسیه طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین در روز اول ماه دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸) دیدار کنند، اما رئیس‌جمهور آمریکا این دیدار را به بهانه تنش دریایی روسیه و اوکراین لغو کرد.

تنش‌ها میان روسیه و اوکراین از بیست و پنجم نوامبر سال گذشته میلادی، زمانی که سه فروند کشتی اوکراینی به طور غیرقانونی وارد آب های سرزمینی روسیه شدند، شدت یافت. سرنشینان این کشتی ها به هشدارهای نیروی دریایی روسیه توجهی نکردند و قصد داشتند از طریق تنگه «کرچ» از دریای سیاه وارد دریای آزوف شوند. این رویارویی در نهایت به توقیف کشتی های اوکراینی و بازداشت ملوانان آنها منجر شد.

روسای جمهور روسیه و آمریکا  ۲۵ تیر گذشته در هلسینکی، پایتخت فنلاند، دیدار و درباره مسائل و موضوعات مختلف از جمله ایران، تحولات سوریه و اوکراین گفتگو کردند. مقامات و محافل سیاسی آمریکا با نقد جدی عملکرد  رئیس‌جمهور این کشور در این دیدار، پوتین را برنده این گفتگو دانستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.