مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه تبدیل کارگران روزمزد روستاهای مشهد به تولیدکننده داخلی فراهم می‌شود.

زمینه تبدیل کارگران روزمزد روستاهای مشهد به تولیدکننده داخلی فراهم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدعلی همدمی‌نژاد اظهار داشت: روستاهایی که اکنون در حاشیه شهر مشهد هستند خواه ناخواه در ارتباطی با مستقیم با شهر مشهد قرار دارند.

وی افزود: یکی از اقدامات ضروری که باید توسط شهرداری صورت گیرد این است برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان اطراف مشهد به این شهر برنامه داشته و آمار این مهاجرت ها را به حداقل برساند.

معاون امور روستایی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ضرورت دارد تا از تک تک روستاهای اطراف مشهد بررسی‌های لازم انجام شود تا ببینیم دلیل مهاجرت این افراد و ترک روستا چه چیزی بوده است.

همدمی‌نژاد بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از روستاییان اطراف مشهد تمایل به مهاجرت و زندگی در مشهد را دارند و آن‌ها وارد شهر مشهد شده و شغل‌های کاذبی را در این شهر ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تحکیم پایه‌های اقتصادی در روستاها گفت: برای جلوگیری از مهاجرت‌هایی که از سمت روستا به شهر صورت می‌گیرد ضروری است تا محورهای اقتصادی در روستاهای مبدا بررسی شود. باید تلاش کرد تا در روستا اشتغال ایجاد کرد و الگویی تهیه کنیم تا کارگرهای روزمزد روستایی به تولید کنندگان داخلی تبدیل شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: باید با بررسی ظرفیت‌های موجود در روستاها باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌های بالقوه به صورت بالفعل درآید.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.