در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به روستای «الباغوز» در شرق دیرالزور، چندین غیرنظامی سوری کشته شدند.

کشتار غیرنظامیان سوری در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، منابع محلی سوری از کشته شدن چندین غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به «ضد داعش» به رهبری آمریکا به روستایی در شرق «دیرالزور» خبر می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، بامداد چهارشنبه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به روستای «الباغوز» در دیرالزور حمله کردند که درپی آن چندین غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود این تهاجم هوایی با ادعای هدف گرفتن پایگاه تروریست‌های داعشی انجام شده بود اما بدون هیچ تلفات از داعش، فقط غیرنظامیان قربانی شدند.

این در حالی است که پیشتر هم جنگنده‌های ائتلاف این روستا را به بهانه حضور داعش هدف گرفته بودند اما به‌جای داعشی‌ها، بیست غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش از زمان تشکیل آن تاکنون، صدها بار به بهانه مبارزه با داعش غیرنظامیان سوری را در مناطق مختلف این کشور به خصوص حومه دیرالزور هدف قرار داده‌اند.

آمریکا و چند کشور محدود هم‌پیمان آن، در آگوست ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، ائتلافی را در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، تشکیل دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.