شبکه تلویزیونی المیادین نشست ضد ایرانی ورشو را به عنوان بخشی از برنامه آمریکا برای تغییر نقشه خاورمیانه توصیف کرد.

توطئه علیه ایران؛ از هتل‌های ورشو تا شلیک موشک از اراضی اشغالی به دمشق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی تحلیلی درباره نشست ورشو، از این نشست به عنوان بخشی از برنامه آمریکا برای تغییر نقشه خاورمیانه یاد کرد و افزود هدف این نشست مقابله با ایران است.

گزارشگر المیادین اظهار داشت تردید روسیه در اینکه هدف از نشست ورشو، ایران است به یقین تبدیل شد. این یقین نتیجه‌ای است که روسیه و هم‌پیمانانش در محور مقاومت با در نظر گرفتن تلاش آمریکا برای بسیج علیه ایران بدان رسیده‌اند، بسیج علیه ایران اقدامی است که از هتل‌های ورشو تا شلیک موشک از اراضی اشغالی به دمشق در سوریه مشاهده می‌شود. مسکو این بار پرده از تلاش‌های آمریکا برداشت و وزارت امور خارجه این کشور به صراحت اعلام کرد، تلاش این است که از کنفرانس ورشو برای خدمت به منافع سیاسی آمریکا جهت مقابله با ایران بهره برداری شود تا این کشور بتواند تقسیم جدیدی را برای خاورمیانه تعریف کند.

اگر چه این واقعیت از زبان مقامات روس بیان شد، اما غیبت کشورهای بزرگی، چون روسیه، چین و اتحادیه اروپا در کنفرانس ورشو نیز گویای مسائل بسیاری است همانگونه که غیبت برخی کشورهای عربی، چون لبنان، عراق و الجزایر هم پیام‌هایی دارد و در این میان نباید از بی‌توجهی کشورهای بزرگی، چون فرانسه، انگلیس و آلمان به کنفرانس ورشو غافل ماند، سه کشوری که هنوز حضور یا حاضر نشدنشان را در ورشو اعلام نکرده‌اند.

آنچه گفته شد در عرصه سیاست بود، اما در خارج از سیاست نیز فعالیت‌های مشابهی دیده می‌شود، مثلا اسرائیل لحن آمریکا را در پیش گرفت، با این تفاوت که این لحن را از طریق شلیک موشک به خاک سوریه اعلام می‌کند و بهانه‌اش این است که موشک شلیک‌شده از سوریه به سمت جولان، موشکی ایرانی بود. اسرائیل حتی قبل از چنین کارهایی، در اقدامی که به نوعی ماجراجویی علیه روسیه به شمار می‌آید مدعی شد سامانه اس-۳۰۰ در سوریه چیزی جز تلاش برای حمایت از پایگاه‌های روسیه نیست، اما مسکو که هویت کنفرانس ورشو را فاش ساخته است با بیان اینکه بهره‌برداری از سامانه اس-۳۰۰ پس از ماه مارس و با پایان دوران آموزش استفاده از آن در سوریه آغاز می‌شود به ادعاهای اسرائیل پاسخ داد و افزود، پس از این تاریخ هیچ هدفی از تیررس اس-۳۰۰ در امان نخواهد بود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد ۲۳ و ۲۴ بهمن شهر ورشو در لهستان میزبان نشستی است که هدف اصلی آن پیشبرد سیاست فشار بر ایران است. این در حالی است که لهستان ادعا می‌کند هدف این نشست «ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه» است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.