گلزنی مدافع عراقی الاصل تیم ملی قطر موجب حذف شاگردان سرکو کاتانچ از جام ملت‌های شد.

بسام الراوی؛ فریاد شادی مقابل کشورت حق تو بود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، گلی که بسام الراوی با لباس تیم ملی قطر وارد دروازه‌ی عراق کرد مانند تیری بود بر قلب استعدادیاب‌های فدراسیون فوتبال عراق. حاصل تلاش‌های نافرجام. گلی که وارد دروازه‌ی کشور آبا و اجدادی خود کرد و حذف این تیم از جام ملت‌های آسیا را رقم زد.

هشام الراوی، پدر بسام تلاش‌های زیادی در سالیان متوالی انجام داد تا پسرش در یکی از تیم‌های ملی پایه‌ی کشورش عراق بازی کند، اما فرزند او تنها بعد از انجام چند جلسه تمرینی به دلیل سطح فنی پایین از اردوها خط خورد.

هشام الراوی که از عضوی از تیم ملی عراق بود و در جام ملت‌های ۱۹۹۶ حضور داشت، در باشگاه‌هایی همچون الزوراء و الطلبه عراق فوتبال بازی می‌کرد، اما اصلا دوست نداشت پسرش برای کشوری غیر از عراق به میدان رود ولی خط خوردن‌اش از اردوهای تیم‌های پایه این کشور، موجب شد تا مسیر زندگی بسام تغییر کند و او شب گذشته در لباس تیم ملی بزرگسالان قطر و در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی قاره آسیا، به‌عنوان یکی از نفرات اصلی در قلب خط دفاعی عنابی‌ها قرار بگیرد؛ دفاعی که تا به امروز به همراه ایران نفوذ ناپذیر بوده است.

بسام در جام دوستی سال گذشته در بصره به همراه تیم ملی قطر جام قهرمانی را بالای سر برد و به‌عنوان بهترین بازیکن این مسابقات انتخاب شد، با قهرمانی در جام ملت‌ها می‌تواند خودش را در تاریخ فوتبال قطر جاودانه کند.

بسام ۲۲ ساله علی رغم سن کم، دوره‌ی کوتاهی را به‌عنوان یار قرضی در باشگاه اوپن بلژیک پشت سر گذاشته و حالا یکی از ارکان دفاعی تیم قدرتمند الدحیل، همگروهی باشگاه استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید.

شاید دست تقدیر موجب شد که بسام، تنها گل بازی تیم ملی قطر مقابل عراق را به ثمر برساند، اما به هیچ عنوان نباید او را به دلیل شادی پس از گل سرزنش کرد، چراکه او و پدرش تمام تلاش ممکن برای عضوی از فوتبال عراق شدن را انجام دادند.

بسام الراوی که در سن و سال کم مهره اصلی مرکز خط دفاعی قطری‌هاست، شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها تعداد بازی‌های ملی خود را برابر عراق به عدد ۱۵ رساند و بعد از آنکه نخستین گل عنابی‌ها در این رقابت‌ها را به بهترین شکل ممکن وارد دروازه لبنان کرده بود، مقابل تیم ملی زادگاه‌اش نیز دومین گل ملی خود را با شوتی چشم‌نواز و باز هم از روی ضربه آزاد زد.
 


هشام الراوی ۲۳ سال قبل در جام ملت‌های ۱۹۹۶ برای تیم ملی عراق به میدان رفت؛ رقابت‌هایی که فقط تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند و در نهایت در وقت‌های اضافه با یک گل به خودی مقابل امارات میزبان شکست خوردند و از جام کنار رفتند.

اما درست یک سال و یک روز بعد از حذف عراق از جام ملت‌های ۱۹۹۶ ، هشام الراوی صاحب پسری شد که ۲۲ سال بعد از تولدش، با پیراهن تیم ملی قطر برابر عراق قرار گرفت و گل حذف عراق را زد تا عراقی‌ها همانند جام ۹۶، دوباره در خاک امارات از این رقابت‌ها حذف شوند و حسرت از دست دادن ستاره‌ای به نام بسام که جای خالی او در ترکیب تیم‌شان دیده می‌شد را بخورند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.