شاگردان کی‌روش با پیروزی ۲ بر صفر مقابل عمان بهترین نتیجه مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا را بدست آوردند.

بهترین نتیجه مرحله یک‌هشتم از آن شاگردان کی‌روش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با معرفی ۸ تیم نهایی به پایان رسید.

بر این اساس تیم‌های ویتنام، چین، ایران، ژاپن،‌استرالیا، امارات، کره جنوبی و قطر راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند.

در میان تیم‌هایی که جواز حضور در میان ۸ تیم برتر را کسب کردند، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی دو بر صفر مقابل عمان و بسته نگه داشتن دروازه خودی بهترین عملکرد را داشت. نقش مهم علیرضا بیرانوند در پیروزی شاگردان کی‌روش بسیار مهم بود و همین موضوع باعث شد تا ایران در چهارمین بازی متوالی خود در جام ملت‌ها کلین شیت کند.

ویتنام پس از تساوی یک بر یک مقابل اردن در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ پیروز شدند تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های جام رقم بخورد.

چین به رهبری مارچلو لیپی در شرایطی که از تایلند با یک گل عقب افتاد بود با نتیجه دو بر یک پیروز شد تا چینی‌ها حریف ایران شوند.

ژاپن در دیداری که عربستانی‌ها بسیار خوب کار کردند و توپ و میدان را کاملا در اختیار داشتند با یک گل پیروز شدند تا به سختی به مرحله یک‌چهارم برسد.

استرالیا هم به سختی مقابل ازبکستان پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ صعود کردند تا کانگوروها با خوش شانسی به این مرحله راه یابند.

امارات میزبان هم به لطف میزبانی و در وقت‌های اضافه مقابل قرقیزستان ۳ بر ۲ پیروز شد و در جمع ۸ تیم راه یافت. این در شرایطی بود که قرقیزها ۳ بار تیرک دروازه امارات را به لرزه درآوردند اما در نهایت با شکست آبرومندانه جام را ترک کردند.

کره‌جنوبی که همه کارشناسان از آن به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی حرف می‌زنند در دیدار مقابل بحرین دچار مشکل شد و در وقت‌های اضافه راهی مرحله بعد شدند. این دیدار در وقت معمول با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و در وقت‌های اضافه کره‌جنوبی دو بر یک پیروز شد.

آخرین بازی هم به دیدار قطر و عراق مربوط می‌شد که عراقی‌ها با بدشانسی و مصدومیت پی در پی ستارگان خود در نهایت قافیه را با یک گل به قطر باختند تا عنابی‌ها راهی مرحله یک‌چهارم شوند.

دیدارهای مرحله بعد پنج شنبه و جمعه ۴ و ۵ بهمن برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.