سنای آمریکا قصد دارد اواخر هفته جاری درباره ۲ طرح پیشنهادی برای پایان دادن به تعطیلی دولت رای گیری کند.

رای گیری سنای آمریکا درباره ۲ طرح برای پایان دادن به تعطیلی دولت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، در حالی که بیش از یک ماه از تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا گذشته است، مجلس سنا قصد دارد روز پنجشنبه درباره ۲ طرح پیشنهادی با هدف پایان دادن به تعطیلی دولت رای گیری نماید.

ادامه پافشاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر درخواست خود مبنی بر اختصاص ۵.۷ میلیارد دلار منابع مالی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و مخالفت دموکراتها موجب شده است تا بخشی از فعالیت های دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر تاکنون تعطیل شود.

طرح نخست پیشنهادی در خصوص بازگشایی دولت آمریکا است و شامل درخواست ۵.۷ میلیارد دلاری دولت ترامپ برای احداث دیوار مرزی نیز خواهد بود. طرح دوم نیز شامل اتخاذ تدابیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز دولت تا اوایل فوریه است.

بر اساس طرح دوم، نهادهای دولتی که به علت کمبود منابع مالی تعطیل شده‌اند، بودجه لازم برای بازگشایی فعالیت های خود را تا ۸ فوریه دریافت می کنند.

بعید به نظر می رسد که با توجه به مخالفت قاطع دموکراتها، طرح نخست رای بیاورد. این طرح برای تصویب نهایی نیاز به ۶۰ رای موافق از ۱۰۰ سناتور آمریکایی دارد.

این طرح علاوه بر پیشنهاد تامین مالی احداث دیوار مرزی مکزیک شامل حمایت موقت دولت آمریکا از مهاجران غیرقانونی است.

ترامپ هفته گذشته پیشنهاد داده بود که حاضر است در ازای موافقت نمایندگان با اختصاص منابع مالی لازم برای ساخت دیوار مرزی، از مهاجران غیرقانونی به طور موقت حمایت های لازم را به عمل آورد. این پیشنهاد ترامپ با مخالفت دموکراتها روبرو شده است.

با تعطیلی دولت آمریکا، بیش از ۸۰۰ هزار کارمند نهادهای فدرال برای دریافت حقوق و دستمزد خود با چالش های جدی روبرو شده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.