محمدرضا صفری با بیان اینکه مشکلات کشور را باید خودمان حل کنیم، گفت: تمام اتکا باید به داخل باشد وگرنه کسی نیست که به کمک ما بیاید.

مشکلات کشور را باید خودمان حل کنیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز در پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ و بزرگداشت خدمات دکتر تقی‌ تقی‌پور بازرگانی که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اعلام کرد: مشکلات و سنگلاخ‌هایی که امروزه در مسیر کشور ما گذاشته شده است، باید خودمان با دستان خودمان برداریم و کسی نیست که به ما کمک بکند.

صحبت های صفری که ظاهرا مربوط به تحریم‌های اخیر کشورها علیه ایران است به گفته وی مشکلات ایجاد شده توسط برخی کشورها است و در این میان همت و تلاش داخلی است که می‌تواند به این مشکلات فائق آید. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تاکید کرد: تغییر در روند کار و همچنین آموزش‌های مستمر می‌تواند مشکلات حوزه دامپزشکی کشور را که در حقیقت زیربنای امنیت قضایی در کشور است را از پیش رو بردارد. 

به گفته صفری دامپزشکی کشور ارتباط تنگاتنگی با تولید غذا و امنیت غذایی دارد، چرا که سلامت دام‌های کشور را تامین می‌کند. 

وی در ادامه از جذب بیش از اندازه دانشجویان دامپزشکی انتقاد کرد و گفت: این جذب دانشجویان طی سال‌های گذشته چند برابر شده و دانشگاه‌های آزاد حتی با نقض قانون و رقابت با یکدیگر به خاطر پول دانشجو جذب ‌می‌کنند و این دانشجویان در آینده هیچ شغلی ندارند. 

صفری با تاکید بر اینکه حرفه دامپزشکی نیاز به بزرگ شدن دارد، گفت: این بزرگ شدن باید در عمل ایجاد شود به قول یونسکو امروزه مفهوم علم این است که بتواند در جامعه تغییر ایجاد کند وگرنه صرف داشتن مدرک نمی‌توان گفت که این حرفه علمی شده است. 

وی گفت: ما باید به سمت علم برویم، آدم‌های خوب کم ندارم و با تعامل و همراهی باید به این مسیر برویم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.