رئیس هیأت تکواندوی خراسان رضوی گفت: 450 مربی و قضاوت کننده مسابقات ورزشی در خراسان رضوی فعال هستند، که این تعداد با توجه به ظرفیت بالای فعالیت ورزشی این رشته کافی نیست بنابراین در آینده نزدیک برای تربیت مربی بیشتر، که باید دارای جواز «دان 4» باشند برنامه‌ریزی و به شهرستان‌ها اعلام می‌کنیم.

تکواندوکاران خراسانی رتبه سوم را در کشور دارند/ 450 مربی و داور تکواندو در خراسان رضوی فعال هستند
به گزارش قدس آنلاین ، حسین حسین‌زاده در سفر به بردسکن و نشست با اعضای هیأت تکواندوی این شهرستان  اظهار کرد: بردسکن در میان شهرستان‌های خراسان رضوی در رشته تکواندو با توجه به ظرفیت خود، یک سر و قد بالاتر است.

تکواندوکاران خراسانی رتبه سوم را در کشور دارند

رئیس هیأت تکواندوی خراسان رضوی که به همراه اعضای این هیأت در این جلسه شرکت داشت، با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های ورزشی این رشته توسط هیأت تکواندو در بردسکن، گفت: تکواندو تنها رشته‌ای است که آسیب‌پذیری ندارد.

وی کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری را در این رشته توسط ورزشکاران ستود و اظهار کرد: در حال حاضر تکواندوکاران خراسانی رتبه سوم کشور را دارند ودر لیگ‌های ورزشی این رشته خوش می‌درخشند.

حسین‌زاده به تعداد مربی و داور در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: 450 مربی و قضاوت کننده مسابقات ورزشی در خراسان رضوی فعال هستند، که این تعداد با توجه به ظرفیت بالای فعالیت ورزشی این رشته کافی نیست بنابراین در آینده نزدیک برای تربیت مربی بیشتر، که باید دارای جواز «دان 4» باشند برنامه‌ریزی و به شهرستان‌ها اعلام می‌کنیم.

رئیس هیأت تکواندوی خراسان رضوی ورزشکاران این رشته را 44 هزار نفر برشمرد که از این تعداد بیش از 13 هزار نفر دارای شناسنامه این رشته ورزشی هستند و خاطرنشان کرد: در رده نوجوانان خراسان رضوی دارای تیم است و در مسابقات جهانی که در کیش بزودی برگزار می‌شود، تعدادی از ورزشکاران رزمی‌کار خراسان رضوی در تیم ملی حضور دارند.

حسین‌زاده اعتبارات استانی این هیأت را به شهرستان‌ها ناچیز برشمرد  و اظهار کرد: اغلب روسای هیأت‌ها از موقعیت اجتماعی خود این مسابقات را برگزار می‌کنند بنابراین ما آنچه در توان داشته باشیم برای شهرستان‌های فعال در این رشته کوتاهی نمی‌کنیم.

هم‌زمان با دهه فجر خانه تکواندو در بردسکن افتتاح می‌شود

رئیس هیأت تکواندوی خراسان رضوی به اهدای یک دستگاه باسکول وزن‌کشی ورزشکاران و یک تخته تشک به خانه تکواندوی این شهرستان که بزودی توسط شورای شهر و با همکاری اداره ورزش در اختیار هیأت قرار می‌گیرد اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی آمادگی دارد برگزاری مسابقات استانی را به میزبانی شهرستان‌ها برگزار کند و بردسکن در این خصوص در لیست خراسان رضوی برای برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی این رشته است.

رئیس هیات تکواندوی بردسکن هم در این جلسه، با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 350 ورزشکار نخبه در این رشته فعال هستند، گفت: هیأت با استفاده از ظرفیت بسیج، آموزش و پرورش و دیگر ادارات و به‌ویژه از اداره ورزش وجوانان توانسته است برنامه‌های ورزشی مناسبی را در سطح شهر اجرا کند و یکی از شهرستان‌های حاضر در مسابقات استانی هستیم.

فریدون مزینی اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی را داریم و تجلیل از ورزشکاران این رشته یکی از برنامه‌های این هیأت با همکاری اداره ورزش و جوانان است.

 وی از افتتاح خانه تکواندو در فضای جدید این هیأت هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر اطلاع داد.

قبل از انقلاب در بردسکن سالن ورزشی نداشتیم و امروز 10 سالن ورزشی داریم

امام جمعه موقت بردسکن هم در این جلسه در خصوص اهمیت ورزش از دیدگاه اسلام سخن گفت و ورزش تکواندو را ورزشی منضبط‌ و متعصب‌  برای ورزشکار آن دانست و افزود: عوامل موفقیت ورزش تکواندو داشتن یک سرمایه ابدی است.

حجت‌الاسلام محرم مصوری اظهار کرد: هدایت به راه راست در نفس ورزش است، کسی که به راه راست برود به راه خالق یکتا رفته، بنابراین ما عبادت می‌کنیم و بخشی از این عبادت خدمت به خلق و مردم است.

رئیس کمیته انضباطی هیات تکواندوی بردسکن افزود: من از تمام جوان‌ها می‌خواهم که به یک رشته ورزشی اکتفا نکنند، ورزش در نفس خودش ورزش است و با سرمایه‌گذاری که در کشورمان شده می‌توانیم از آن برخوردار باشیم.

مصوری یادآور شد: قبل از انقلاب ما در بردسکن سالن ورزشی نداشتیم ولی امروز دارای 10 سالن ورزشی در نقاط مختلف شهرستان هستیم.

 وی به ایجاد اماکن ورزشی پیش از انقلاب اسلامی و زمان حال اشاره کرد و گفت: به برکت نظام و خون شهدا امروز ایران اسلامی در رأس قله‌های رفیع در جهان است.

رئیس اداره ورزش وجوانان بردسکن هم در این جلسه به توانمندی‌های ورزش این شهرستان با داشتن 25 هیأت فعال ورزشی اشاره کرد و افزود: تکواندوی بردسکن بعد از ورزش فوتبال، دارای طرفداران زیادی در شهرستان است وتقویم ورزشی این هیأت به‌خوبی اجرا می‌شود.

همایش بزرگ پهلوانی کشور هر سال با حضور 500 ورزشکار در بردسکن برگزار می‌شود

محمد دانشور به برگزاری مسابقات موتورسواری در رشته کراس در هفته گذشته در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز همایش  بزرگ پهلوانی کشور که هر سال در بردسکن با حضور 500 ورزشکار از شهرستان‌های کشور در بزرگ‌ترین گود روباز باستانی کشور در بردسکن برگزار می‌شد، برپا می‌شود.

وی گفت: هماهنگی بهتر وبرگزاری مسابقات به‌صورت کشوری دربردسکن، هم‌زمان با این همایش یکی از برنامه‌های پیشنهادی ما است.

در پایان این مراسم از رئیس و دیگر اعضای هیأت تکواندوی بردسکن با اهدای لوح، تقدیر به‌عمل آمد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.