خراسان شمالی- روح الله براتیان گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵ تن نخاله ساختمانی از سطح شهر بجنورد جمع آوری می شود.

برخورد با رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در معابر  شهر

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، روح الله براتیان شهردار بجنورد گفت: با کسانی که اقدام به تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی در مکان های عمومی و معابر سطح شهر نمایند، با حکم قضایی برخورد می شود.

 وی اظهار داشت: با وجود اینکه شهرداری معدن تخلیه نخاله ساختمانی در جاده لنگر, حاشیه کنار گذر شمالی در نظر گرفته، در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیز شده است، متاسفانه برخی حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند و نخاله های خود را در معبر عمومی رها می کنند.

شهردار با اشاره به اینکه رها سازی نخاله های ساختمانی در معابر عمومی  به یک معظل در بجنورد تبدیل شده است افزود: رها سازی این نخاله‌ها در خیابانهای سطح شهر به دلیل آلوده نمودن محیط زیست شهری, مصداق بارز بزه و تهدید علیه بهداشت عمومی است و سلامت عمومی شهروندان و مردم را به خطر می اندازد.

شهردار بجنورد افزود: بر اساس قانون با کسانی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در حاشیه خیابان‌ها، جاده و اراضی خالی کنند که سلامت و  بهداشت عمومی شهروندان را به خطر بیندازند  شناسایی و برخورد جدی خواهد شد.

براتیان  عنوان کرد: براساس ماده ۱۶وماده ۲۰قانون مدیریت پسماند, متخلفین به رهاسازی نخاله ساختمانی محکوم به جزای نقدی وتوقیف خودرو تا یک هفته و براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی چنانچه تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، محکوم به حبس تا یک سال می شوند.

شهردار بجنورد گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵ تن نخاله ساختمانی از سطح شهر بجنورد جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد تا مردم حقوق شهروندی را رعایت کنند، اضافه کرد:  محلی مناسب برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی به منظور عدم بروز نابسامانی در چهره محیط و حریم شهری تعبیه شده است که شهروندان می‌توانند نسبت به انتقال و تخلیه نخاله‌های ساختمانی خود اقدام کنند.

وی افزود: هم اکنون ۳۵۰ خودرو نیسان و کامیون مجوز تردد تخلیه نخاله های ساختمانی از شهرداری دریافت کرده اند.

شهردار بجنورد با بیان اینکه تخلف تخلیه غیرمجاز نخاله ساختمانی از سوی خودروهایی ویژه حمل نخاله قابل پیگیری است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ خودرو به منظور تخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.