۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 641214

فرماندهی ارتش لبنان از بازداشت یکی از مزدوران موساد در این کشور خبر داد که یکی از عاملان ترور ناموفق عضو حماس در صیداست.

بازداشت "مزدور" موساد در لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد یکی از کسانی را که در عملیات ترور ناموفق «محمد عمر حمدان» در شهر صیدای لبنان (در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸) دست داشته، بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در بیانیه روز سه‌شنبه (دیروز) فرماندهی ارتش لبنان آمده است «حسین احمد بتو» که در عملیات ترور محمد عمر حمدان نقش داشته و اقدامات شناسایی و رصد قبل از انفجار را انجام داده، بازداشت شده است.

بنا به بیانیه مذکور، فرد یاد شده اعتراف کرده که از سال ۲۰۱۴ تا کنون با موساد همکاری داشته است. بتو با کسانی که او را به کار گرفته‌ بوده‌اند در خارج از لبنان دیدار کرده و تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی ویژه رصد و ارتباط را از آنها گرفته است. وی اذعان کرده که از بهار ۲۰۱۷ تمام تحرکات حمدان را زیر نظر داشته و به محل زندگی او پی برده است.

وی در ادامه اعتراف کرد، پس از انجام عملیات ترور، موساد به او دستور داده لبنان را ترک کند، وی سه ماه را خارج از لبنان بوده و بنا به دستور موساد بار دیگر به این کشور بازگشته است.

 در چهاردهم ژانویه ۲۰۱۸، خودروی «محمد حمدان» از اعضای حماس در «صیدا»ی لبنان منفجر شد اما وی از این سوءقصد جان به در برد؛ لبنان از همان روز اول تحقیقات در این باره را آغاز کرد و هر روز سرنخی از عوامل آن کشف شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.