قزوین_ علیرضا عسگریان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر حامی در کمیته امداد هستند و از افتخارات کمیته امداد، نبودن یتیم بدون حامی است.

بیش از ۷۰۰ هزار نفر حامی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا عسگری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ها و رویکردهای جدیدی در کمیته امداد رویکرد جدیدی دنبال می شود که از نمونه آن می توان به واگذاری امورات به خود مردم اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر در سطح کشور یک هزار و ۶۰۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد که این مراکز محوریت مساجد را به خود اختصاص می دهد و می توانند به شبکه تبدیل شوند و صنوف مختلفی از جمله خیریه، صنوف مختلف و هیئت های مذهبی را زیرپوشش قرار دهند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور یادآور شد: بانک اطلاعاتی خیران را تکمیل می کنیم و در تلاش هستیم تا امورات به خیران بسپاریم چراکه خیریه ها بالاترین درصد بهره وری را به خود اختصاص می دهد.

عسگری یادآور شد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه رقم مراکز نیکوکاری را به ۵ هزار مرکز افزایش دهیم و تلاش داریم نظارت دقیق و کیفی را درنطربگیریم.

وی تشریح کرد: بیش از ۸ هزار موسسه خیریه در سطح کشور شناسایی شده است و تعدادی از این آمار قابل ارتقا هستند و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خیریه شناسنامه دار هستند و روی سایت نیکوکاری کمیته امداد قرار دارد و مطالعه بر روی سایر خیریه انجام می شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امدادکشور با بیان اینکه ۷ میلیون صندوق کوچک در کشور وجود دارد، یادآور شد: از جمله برنامه های سال آینده، برون سپاری بیش از ۳ میلیون صندوق کمیته امداد است که در صورت فراهم شدن شرایط این آمار افزایش می یابد.

عسگری خاطرنشان کرد: در عید قربان میزان نذورات قربانی ۹۰ درصد به لحاظ ریالی و ۵۰ درصد به لحاظ قربانی افزایش داشت و در بخش های دیگری همچون مجموع درآمدهای کمیته امداد شاهد ۳۵ درصد رشد، در طرح اکرام نیز رشد ۴۵ درصدی و جمع آوری زکات شامل ۴۴ درصدی شکل گرفته است که این افزایش ها در حوزه افزایش کمک های مردمی بوده است.

وی آمار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در طرح اکرام ایتام و محسنین را نزدیک ۳۰۰ هزار خانواده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر حامی در کمیته امداد هستند و از افتخارات کمیته امداد، نبودن یتیم بدون حامی است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور یادآور شد: استان قزوین سرانه کمک در طرح های محسنین و اکرام ایتام نسبت به کشور را شامل می شود و حامیان همواره در این طرح ها مشارکت داشته و کمک های نقدی و غیرنقدی ارائه می دهند.

عسگریان گفت: نمی توان صدقات و کمک های مردم برای نیازمندان هر استان را برای سایر استان های دیگر ارسال کرد و این غیرممکن است که صدقات را از قزوین به استان های دیگر ارسال کنیم چراکه نیت پشت این صدقات مهم است و بدون اذن خیر نمی توانیم نسبت به این امر اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: هزینه های جاری در کمیته امداد کاهش یافته است و در کمیته امداد پرداخت ها از سفره مددجویان نیست.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور تصریح کرد: وی  در خصوص اعطای وام اشتغال به مددجویان از سوی بانک ها و تعهد این قشر در پرداخت وام ها گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در بانک ها زیر یک درصد است و مددجویان پول را پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.