ساعتی پیش بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران از کشف نفت در جزیره مینوی ایران خبر داد؛ با توجه به محل قرارگیری آن در نزدیکی مرز ایران و عراق، احتمال این وجود دارد، این مخزن ادامه یک مخزن مشترک نفتی باشد.

کشف مخزن جدید نفت در جزیره مینوی ایران +نقشه

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، جزیره مینو از جزیره‌های ایران در استان خوزستان است که بین آبادان و خرمشهر واقع شده و دو شاخه اروندرود آن را فرا می‌گیرد.

جزیره مینو دارای ۱۰ متر ارتفاع از سطح دریاست و در فاصله ۱۰ کیلومتری خرمشهر واقع شده و به عنوان تفریحگاه مردم آبادان و خرمشهر حساب می شود.

ساعتی پیش بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران از کشف نفت در جزیره مینوی ایران خبر داد و گفت: "دیروز ساعت ۱۰ صبح چاهی که در جزیره مینو در حال حفاری بود به نفت رسید و این اولین بار است که در منطقه آبادان موفق به کشف نفت می شویم. امیدهای زیادی در حوزه آبادان برای کشف نفت داریم و این نفتی که در عمق ۳۷۷۰ متری کشف شد، نفتی با API چهل است که بسیار سبک و شیرین است. حفاری ها ادامه خواهد یافت تا اینکه بتوانیم حجم کامل مخزن و امکان تولید را برآورد و اطلاع رسانی کنیم. تمرکز عملیات اکتشافی ما در آبادان است که با چاهی که دیروز به نفت رسید برای ادامه عملیات امیدوارتر شدیم."

در نقشه بالا، محل کشف مخزن جدید نفتی که روز گذشته کشف شد و امروز خبر کشف آن را وزیر نفت اعلام کرد، نشان داده شده است. با توجه به محل قرارگیری آن در نزدیکی مرز ایران و عراق، احتمال این وجود دارد، این مخزن ادامه یک مخزن مشترک نفتی باشد که طرف عراقی در آن سو در حال برداشت از آن باشد و در سوی ایران تاکنون ناشناخته باقی مانده بود؛ همچنین احتمال مستقل بودن این مخزن نیز وجود دارد.

بر اساس گفته‌های امروز وزیر نفت، بررسی ها در خصوص نوع مخزن، حجم ذخایر آن و همچنین مستقل یا مشترک بودن این مخزن نفتی ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.