کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی ها با دستگیری مرضیه هاشمی بیش از پیش حماقت خود را نشان دادند.

فواد ایزدی: دستگیری "هاشمی" حماقت آمریکایی‌ها را بیش از پیش نشان داد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در نشست "کدام حقوق بشر" که اختصاص به بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار زن مسلمان دارد، گفت: مرضیه هاشمی در آمریکا یک اقلیت محسوب می شود.

فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مقاله‌ای که دیروز در آمریکا منتشر شده است،‌ گفت‌: مرضیه هاشمی جدیدترین زندانی سیاسی آمریکا است هر چند آمریکایی‌ها مدعی هستند زندانی سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: حدود یک هفته از زندانی شدن هاشمی گذشته و معلوم نیست دلیل آن چیست در واقع جرم این خبرنگار مسلمان این است که در ایران سرپناهی پیدا کرده است و دلیل اصلی زندانی شدن از سوی آنها مشخص نمی‌شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: شبکه پرس‌تی‌وی در راستای منافع ایران کار می‌کرده و گفته می‌شود هاشمی باید به عنوان نماینده این شبکه خارجی برای حضور در آمریکا ثبت‌نام می‌کرده است اما اینکه فی‌البداهه خبرنگار یک شبکه را دستگیر کنند آن هم با شرایط این چنینی خباثت آمریکایی است و بر اساس ذهنیتی است که آنها از ایران دارند.

این کارشناس امور سیاسی با اشاره به اینکه نفرت آمریکایی‌ها از ایران بسیار بالا گرفته و این نفرت هوش مقامات آمریکایی را نیز ربوده است گفت:‌کاری آمریکایی‌ها کردند باعث شد جایگاه هاشمی در دنیا بالاتر رود.

وی با اشاره به آخرین سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند باور نمی‌کنم که مقامات آمریکایی دیوانه هستند،‌ اما حماقت آنها بالا گرفته است، اظهار داشت:‌ بر اساس سخنان ایشان باورم این است که هاشمی در ۴۰ سال گذشته به اهداف خود رسیده است و با توجه به دغدغه‌ای که در خصوص اطلاع‌رسانی از ماهیت آمریکا داشت توانست ماهیت این رژیم را مشخص کند.

ایزدی با اشاره به اینکه شبکه پرس‌تی‌وی در آمریکا سانسور است و اجازه ورود به شبکه کابلی تلویزیونی این کشور را ندارد،‌گفت: آمریکا باعث شد این شبکه شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از جوانان ما آگاهی‌شان نسبت به آمریکا کم است و این مسئله موجب کمی ناراحتی برای هاشمی آمریکایی‌تبار شده بود، گفت: هاشمی آمریکا را به خوبی می‌شناخت و ناراحت بود که چرا جوانان ایرانی آنطور که باید آمریکا را نمی‌شناسند و این اتفاق باعث شد هاشمی تبدیل به نمونه‌ای از ستم آمریکایی شود.

وی افزود: با این اتفاق ناراحتی همیشگی هاشمی برطرف شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مرضیه هاشمی در حال تهیه مستندی در سنت‌لوئیس بود دستگیر شد نیز اظهار داشت: گفته می‌شود در هنگام دستگیری حجاب از سر وی می‌کشند و زنجیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: مرضیه هاشمی اسلام را باور کرده بود و مسلمان شدنش ریشه‌ای و عمیق بود.

وی اراده خاصی به اهل بیت داشت و شاید فکر نمی‌کرد در ایام فاطمیه همچون مقتدای خود حضرت زینب اسیر و زنجیر شود در واقع این اتفاقات تداعی اتفاقاتی که در کربلا برای حضرت زینب رخ داد.

ایزدی گفت:‌ اصل دستگیری هاشمی غیرطبیعی بوده و اگر دولت آمریکا قرار بود با پرس‌تی‌وی برخورد کند باید به نحوه دیگری وارد عمل می‌شد.

وی ادامه داد:‌نکته جالب اینجاست که مرضیه هاشمی حتی استخدام این شبکه تلویزیونی نبوده و به صورت قراردادی با آنها کار می‌کرده است اما دولت آمریکا هدفش را برخورد با این شبکه جمهوری اسلامی می‌داند اما زورش به یک خانم ۶۰ ساله رسیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری در خصوص افول آمریکا گفت: چه سندی بالاتر از این می‌تواند وجود داشته باشد.

وی اصل دستگیری مرضیه هاشمی را قابل سؤال دانست و ابراز د اشت: باید این سوال مطرح شود که چرا وی دستگیر شده البته گروهی در آمریکا متوجه شده‌اند این دستگیری اشتباه است.

ایزدی با اشاره به اینکه هاشمی امروز برای سومین بار باید در دادگاه حاضر شود،‌خاطرنشان کرد: ممکن است در جریان حبس غیرقانونی وی اتهامات جدیدی به او وارد شود به همین دلیل نیازمند فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتری در این زمینه هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حبس شاهد در زندان یک سبک آمریکایی است گفت: شرع اسلام اجازه نمی‌دهد شاهد را زندانی کنیم یا اجبار به حضور به عنوان شاهد وجود ندارد اما آمریکایی که مدعی حقوق بشر است شاهد را زندانی می‌کند این مشکل ساختاری است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در مواجه با خلاف‌های دولت آمریکا در مقابل ایران گفت: زمانی که اعمال خلاف‌های آمریکا در مقابل ایران هزینه بردارد آنها کوتاه می‌آیند چون آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد.

ایزدی ادامه داد: در بحث هاشمی هم باید برای این اقدام آمریکا هزینه‌ای تعریف کنیم که نیازمند کارهای تبلیغاتی متمرکز و جدی‌تر است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید در روز نخست دستگیری هاشمی در آمریکا سفیر سوئیس فرا خوانده می‌شد گفت: مشخص نیست دلیل تأخیر ۸ تا ۹ روزه این فراخوان چه بوده است. با توجه به اینکه جرم هاشمی مرتبط با جمهوری اسلامی است آیا نهادهای نظارتی می‌توانند بی‌تفاوت باشند.

وی خاطرنشان کرد: مرضیه هاشمی استخدام رسمی نبوده و شاید امکان استخدام وکیل حقوقی خوب را نداشته باشد کمترین کاری که ممکن است برای او انجام دهیم این است که هزینه‌های وکیل مناسب برای دفاع از او را فراهم کنیم.

ایزدی اظهار داشت: یک سایت به نام GO FIND ME برای تأمین هزینه‌های هاشمی ایجاد شده که کمک‌های بین‌المللی را جمع‌آوری می‌کند. البته ما در داخل کشور انتظار کمک مالی نداریم اما می‌توانیم در حوزه تبلیغاتی حرکت‌های مردمی ایجاد کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی را حائز اهمیت دانست و گفت: روز جمعه ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر قرار است نیویورک هم تظاهراتی در مقابل این دستگیری تشکیل داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در این حوزه باید جدی‌تر و گسترده‌تر انجام گیرد تا تولید هزینه کنیم بدین وسیله کسانی که دستور دستگیری هاشمی را داده‌اند کوتاه خواهند آمد.

ایزدی افزود: ما در حال حاضر چیزی جز آزادی سریع این خبرنگار زن مسلمان را نمی‌خواهیم چون دلیل برای نگه داشتن او در حبس وجود ندارد و دولت آمریکا باید پی ببرد که یک حماقت بزرگ انجام داده و باید جرمی که مختص به این خانم مرتکب شده را اصلاح کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.