دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره اعلام کرد که نشست ورشو قبل از تشکیل محکوم به شکست است.

نشست "ورشو" قبل از تشکیل محکوم به شکست است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در صفحه توئیترش درباره نشست «آینده خاورمیانه» که قرار است ماه فوریه با مشارکت آمریکا و لهستان در ورشو برگزار شود، نوشت: «کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه در لهستان با مدیریت و رهبری آمریکا، حامی رژیم اشغالگر و تروریسم سازمان یافته در فلسطین و خاورمیانه، بانی کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه است.»

دفتر حفاظت منافع ایران در مصر همچنین در توئیتی دیگر با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی مدعو کنفرانس ورشو است و مسئله فلسطین نیز اصلا در دستورکار نیست،» می‌افزاید: «دولت آمریکا راجع به افکار عمومی جهان و ملت‌های خاورمیانه چگونه فکر می‌کند؟! این کنفرانس قبل از تشکیل محکوم به شکست است.»

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه 21 دی ماه اعلام کرد لهستان سیزدهم و چهاردهم ماه آینده میلادی میزبان نشستی علیه ایران خواهد بود. پامپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با بیان اینکه واشنگتن تلاش می‌کند ده‌ها کشور از مناطق مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم آورد، گفت که این همایش برای ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران برگزار می‌شود.

در همین زمینه و در اعتراض به کنفرانس مزبور که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ورشو برگزار شود، روز (شنبه) ۲۲ دی ماه «ویچخ اونلت» کاردار لهستان در تهران (در غیاب سفیر این کشور) به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شد.

از سوی دیگر «ماچی پرز میسلاو لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان نیز روز دوشنبه به تهران سفر و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در این خصوص دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در این دیدار با بیان اینکه دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد، تصریح کرد: اجازه ائتلاف سازی علیه منافعمان را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن نمی‌دهیم.

این مقام لهستانی با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دوجانبه و تاکید مجدد بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو اظهار داشت: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی تاکید کرد: لهستان معتقد است ایران بعنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ایران اجازه  نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.