۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 641246

وزیر خارجه عُمان که اخیرا به قطر سفر کرده بود، ابراز امیدواری کرد که آشتی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در آینده نزدیک محقق شود.

امیدواری عُمان به حل بحران قطر

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عُمان ابراز امیدواری کرد که آشتی بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در آینده نزدیک محقق شود.

بن علوی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی» درباره سفر دوره‌ای اخیر خود به چند کشور عربی گفت که سفر وی به دلیل آن بود که عُمان ریاست کنونی شورای همکاری خلیج‌فارس را بر عهده دارد و لذا سفر به کشورهای عربی ضروری است.

وی نتایج سفر خود را خوب توصیف کرد.

وزیر خارجه عُمان در پاسخ به سوال خبرنگار الرأی درباره بحران به وجود آمده در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و میانجی‌گری کویت تصریح کرد: «آنچه را که وظیفه ماست انجام می‌دهیم، من، شما و همه اعضای شورای همکاری امیدوار هستیم که آشتی بزودی محقق شود و ان شاء‌الله و به امید خدا محقق خواهد شد.»

بن علوی اخیرا به همراه «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس به دوحه سفر کرده و با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و آخرین تحولات مربوط به بحران قطر را بررسی کرد.

الزیانی و بن علوی همچنین به چند کشور دیگر اعم از کویت، بحرین، عربستان سعودی و امارات سفر کردند.

سه کشور  عضو شورای همکاری اعم از امارات، عربستان سعودی و بحرین به اضافه مصر از بیش از یک سال و نیم قبل روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و بر خواسته‌های ۱۳‌گانه خود برای ازسرگیری این روابط تأکید کردند و از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش روابط دیپلماتیک با ایران، تعطیلی شبکه الجزیره، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.