معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: سومین جشنواره "خوب مثل بچه‌ها" به همت شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

سومین جشنواره "خوب مثل بچه‌ها" به همت شهرداری مشهد برگزار می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، رضا دانایی ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره "خوب مثل بچه‌ها" در فرهنگسرای بهشت مشهد اظهار داشت: این جشنواره با هدف آماده‌سازی بیشتر کودکان در فضای اجتماعی راه‌اندازی شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: محور اصلی این جشنواره آموزش شهروندی است که مراقبت از کودکان و والدین و فرزندان از بحث‌های این جشواره است.

دانایی ادامه داد: این بحث‌ها در قالب فعالیت‌های هنری، سرود، تئاتر، نقاشی و...انجام می‌شود، در مرحله اول 421 مهد کودک ثبت نام کرده‌اند که 350 نفر به مرحله اجرا رسیدند، 14 هزار نفر در این جشنواره شرکت داشتند که 60 هزار نفر از مخاطبان این برنامه‌ها  والدین و عوامل مهدها بوده‌اند.

وی با اشاره به استقبال و تقاضای مهدها و خانواده‌ها از این جشنواره خاطرنشان کرد: 140 برنامه اجرا شده که می‌توان گفت 14 فرصت آموزشی برای والدین بوده و تمامی مناطق با تمام ظرفیت در این جشنواره ورود پیدا کرده‌اند.

دانایی با اشاره به اینکه اغلب مهدکودک‌ها مجوز از بهزیستی و آموزش و پرورش دارند از این  نهادها قدردانی و افزود: دو جشنواره قبلی به صورت منطقه‌ای بوده که ایجاد فرهنگ سازی بسیاری کرد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره دارای حالت رقابتی نیست و در فضای بدون استرس اجرا می‌شود و تأکید کرد: 315 مورد سرود، 291 مورد تئاتر کودک و آثار قابل توجهی هنرهای دستی (نقاشی، کاردستی و...) از آثار رسیده به این جشنواره است که در طی فرایند اجرا به معرض دید گذاشته می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: در مرحله نهایی هیئت‌هایی به عنوان هیئت انتخاب داوری می کنند و بهترین آثار را که مشارکت و تعامل بیشتری داشته‌اند را به عنوان الگو به مهدهای کودک معرفی می‌کنند.

دانایی از تشویق همه گروهها خبر داد و تصریح کرد: 100 گروه در این مرحله انتخاب شده که 20 گروه منتخب را در مرحله نهایی الگو قرار می‌دهند و تمام این برنامه‌ها به صورت گروهی کودکان انجام و از سال آینده با بازده بزرگتری برگزار می شود.

وی با  اشاره به اینکه مشهد مقدس در شورای اسلامی شهر، شهر دوستدار کودک معرفی شده  ادامه داد: تفکیک زباله، آموزش ترافیک، سلام کردن، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، بیرون گذاشتن زباله، فرهنگ کتابخوانی، همسایه‌داری، گروه‌های دوستی در کودکان، احترام به بزرگترها و تکریم سالمندان از موضوعات جشنواره است.

دانایی با اشاره به اینکه کودکان سرمایه های اجتماعی هستند خاطرنشان کرد: مرحله اول از 4 دی ماه تا 27 دی ماه بوده و مرحله دوم این جشنواره از 4 تا 18 بهمن ماه در تقاطع بولوار اندیشه و استاد یوسفی از ساعت 15 الی 17 برگزار و اختتامیه این جشنواره در 2 اسفند 1397 است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.