رئیس اتحادیه شیرینی پزان وشیرینی فروشان خراسان رضوی با اشاره اینکه گرانی در ماه‌های اخیر، صنف قنادان را هم بی‌تاثیر نگذاشته و افزایش چندبرابری قیمت لبنیات، خشکبار، آرد و روغن باعث شده قیمت شیرینی و کیک هم بالا برود؛از ارسال نامه درخواست افزایش نرخنامه به اتحادیه اصناف برای فروش شیرینی شب عید خبرداد.

احتمال افزایش نرخ شیرینی برای شب عید/ گران فروشی نداریم

محمد فرزانی در گفت وگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه با گرانی تمامی اجناس و مواد غذایی گرانی به تمامی اصناف تسری پیدا کرده است و صنف ما هم از این گرانی ها بی نصیب نمانده است،افزود: با توجه به اینکه از سال ۹۵افزایش قیمتی نداشته ایم درخواستی برای افزایش قیمت به اتاق اصناف ارائه کرده ایم ودر کمیته ای که در هفته آینده تشکیل خواهد شد امیدواریم که به یک نتیجه گیری برسیم.

وی با اشاره به تأثیر قیمت لبنیات بر قیمت شیرینی و کیک، تأکید می کند: گرانی خامه و افزایش چندین برابری قیمت لوازم اولیه قنادی از علل افزایش قیمت انواع شیرینی بوده است.

سهمیه بندی آرد برای قنادان

وی با اشاره به افزایش بیش از حد مواد اولیه قنادان مانند شیر ،روغن وتخم مرغ و...به سهمیه بندی و ثبت نامی شدن آرد برای قنادان اشاره کرد وخاطرنشان کرد:ما در حال حاضر در تهیه آرد با مشکل مواجه هستیم به طوری که معاونت اقتصادی استانداری به این موضوع ورود کرده اند و امیدواریم این مشکل بزودی حل شود.

فرزانی با اشاره به اینکه بین ۴۰تا ۱۵۰درصد مواد اولیه تولید ما گران شده است،افزود: انواع کره  ونارگیل  وآجیل و خشکباری که در تولید ما به کار می رود وارداتی است که افزایش قیمت شدیدی داشته است .

رئیس اتحادیه قنادان خراسان رضوی  با تأکید بر وجود قوانین دست وپا گیردر این صنف به فروش شیرینی در واحد های غیر مجاز اشاره کرد واظهار داشت:فروش شیرینی در واحد هایی غیر از قنادی های مجاز از نظر ما غیر قانونی است واین مشکلی است که ما با آن مواجه هستیم و مسئولان نظارتی در این حوزه باید با چشم بازتری به این مسئله نگاه کنند و نظارت بیشتری داشته باشند.

گران فروشی نداریم

وی با بیان اینکه پخت شیرینی در غیر از قنادی ها با مشکلات فراوانی از نظر بهداشتی و ... مواجه است،تأکید کرد: ما از مردم می خواهیم که به هیچ عنوان شیرینی را از غیر از واحد های صنفی و قنادی های مجاز خریداری نکنند.

فرزانی با تأکید بر اینکه گران فروشی در واحد های صنفی ما رخ نمی دهد ،اظهار داشت:واحد صنفی پس از آنالیز قیمتی که مواد اولیه را تهیه کرده است با همان سود متعارف شیرینی خود را عرضه می کند،هزینه های اضافی که تولید ما متحمل شده است گرانی را به وجود آورده است ؛بنابراین گران فروشی در واحد های صنفی ما اتفاق نمی افتد.

رئیس اتحادیه شیرینی پزان وشیرینی فروشان خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه قیمت ارز افزایش یافته است،برخلاف انتظار صادرات ما کاهش یافته است افزود: تولیدکننده های شیرینی و شکلات به تازگی نه تنها با رکود مواجه شده اند، بلکه در صادرات نیز با مشکلاتی روبه رو هستند، زیرا در حال حاضر قیمت مواد اولیه تولید شیرینی افزایش یافته و همین مسئله روی بازار داخلی تأثیر منفی گذاشته و حتی در رقابت در بازارهای خارجی با مشکل مواجه است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.