رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد گفت: این اداره به پنج هزار و ۳۱۷ خانوار در قالب معیشت بگیر، تک خدمتی و چند خدمتی خدمات حمایتی ارائه می کند.

۵۳۰۰خانوار؛ از کمیته امداد اداره۴مشهد خدمات می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، جواد باخدا، رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد در جلسه پرسش و پاسخ بی واسطه مردم با مسئولان در حاشیه شهر منطقه محروم میثم شمالی با محوریت مسجد امام سجاد(ع) گفت: هدف از اجرای این برنامه شفاف سازی و اطلاع رسانی خدمات کمیته امداد به مردم، ارتباط بی واسطه با نیکوکاران محل، معرفی خدمات و فعالیت های مراکز نیکوکاری و شناسایی نیازمندانی که تاکنون به کمیته امداد مراجعه نکرده اند، بود.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اداره ۴ مشهد دارای پنج هزار و ۳۱۷ خانوار با هشت هزار و ۲۶۰ نفر است افزود: از این جمعیت چهار هزار و ۴۲ خانوار مشتمل بر پنج هزار و ۷۲۶ نفر معیشت بگیر و مابقی مددجویان تک و چند خدمتی هستند.
باخدا با عنوان این موضوع که این نهاد اهدای جهیزیه را در گروی گذراندن دوره های آموزشی می داند اظهار کرد: کمیته امداد اداره ۴ مشهد امسال ۷۶ نوعروس را با اهدای جهیزیه با ارزش کلی ۲۵۸ میلیون تومان راهی خانه بخت کرده و خوشبختانه هیچ نوعروسی در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج نیست.
وی یکی دیگر از خدمات کمیته امداد به مددجویان را اعطای تسهیلات کارگشایی قرض الحسنه یک تا پنج میلیون تومانی اعلام کرد و ادامه داد: ۸۱ فقره تسهیلات کارگشایی با ارزش ۸۲۵ میلیون تومان به مددجویان متقاضی اعطا و بخشی از مشکلات آنها مرتفع شد.
باخدا اظهار کرد: کمیته امداد اداره ۴ مشهد در سال تحصیلی جدید از ۶۷۰ دانش آموز با حدود ۵۰ میلیون تومان و از ۱۱۱ دانشجو با ۵۴ میلیون تومان اعتبار حمایت های لازم را داشته است.
رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد با اشاره به اینکه همزمان با ایام الله دهه فجر سه مرکز نیکوکاری وتوانمند سازی در مناطق حاشیه و روستایی این منطقه به افتتاح می رسد اعلام کرد: با ایجاد این مراکز در واقع سعی بر مشارکت دادن نیکوکاران محله در امور محرومان و واگذاری کارهای خیر به مردم است.
شایسته ذکر است: در جلسه پرسش و پاسخ بی واسطه مردم با مسئولان در حاشیه شهر، منطقه میثم شمالی علاوه بر رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد کارشناسان اشتغال و خودکفایی، مشارکت های مردمی، اداری و مالی وحمایت و سلامت خانواده نیز حضور داشتند و به سوالات و درخواست های مردمی پاسخ دادند.
لازم به یادآوری است: اداره ۴ مشهد منطبق بر شهرداری منطقه ۴ مشهد عمل می کند و به مددجویان ساکن در این منطقه از چهارراه مجلسی سمت راست بلوار طبرسی شمالی تا سمت راست بلوار شهید آوینی، خیابان طلاب و حاشیه شهر در مناطق پنجتن، التیمور تا جاده ابلق را تحت حمایت دارد و خدمات می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.