نماینده دائم قطر در سازمان ملل درباره تبعات خطرناک استمرار بحران در روابط اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و آثار آن بر ثبات و انسجام منطقه هشدار داد.

هشدار قطر درباره تبعات خطرناک استمرار بحران در شورای همکاری

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «علیاء احمد بن سیف آل ثانی» در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا و قضیه فلسطین، بر پایبندی قطر به گفت‌وگو برای حل بحران به وجود آمده بین دوحه و چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) تأکید کرد.

آل ثانی افزود که دوحه به میانجی‌گری «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت برای حل این بحران پایبند است و از تلاش‌های این کشور دیگر کشورها قدردانی می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، نماینده دائم قطر در سازمان ملل تصریح کرد که با وجود بحران‌های زیادی در منطقه، بحران بی‌سابقه دیگری مبنی بر محاصره ظالمانه قطر رقم خورد که از بیش از یک سال و نیم قبل ادامه دارد و هدف از آن وارد آوردن خسارت به قطر و خدشه‌دار کردن چهره آن است.

وی با اشاره به اینکه هر گونه تبلیغات در راستای گمراه‌سازی و ایجاد تنفر علیه قطر هرگز به جایگاه قطر لطمه نخواهد زد، درباره آثار خطرناک این بحران بر ثبات و انسجام منطقه هشدار داد.

این مسئول قطری خواستار اقدام جمعی در چارچوب شورای همکاری خلیج‌فارس برای تعامل با خطرات و چالش‌های مشترک، شد.

سه کشور عضو شورای همکاری اعم از امارات، عربستان سعودی و بحرین به اضافه مصر از بیش از یک سال و نیم قبل روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و بر خواسته‌های ۱۳‌گانه خود برای ازسرگیری این روابط تأکید کردند و از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش روابط دیپلماتیک با ایران، تعطیلی شبکه الجزیره، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.