«کشتارهای ژانویه» عنوان جنایاتی است که رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ تا کنون علیه فلسطین و مردم آن مرتکب شده است.

کشتارهای "ژانویه" صهیونیست‌ها از ۱۹۴۸ تاکنون

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ که با حمایت کشورهای غربی، فلسطین را اشغال کرد، برای پیش بردن نقشه‌های خود دست به جنایت‌های گسترده‌ای زد. اقداماتی که اکنون نیز با کشتار هر هفته فلسطینی‌ها در راهپیمایی‌ بازگشت در مرز نوار غزه ادامه دارد. 

بر اساس آخرین گزارش‌ها، طی راهپیمایی های بازگشت که از مارس ۲۰۱۷ در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شده تا به امروز بیش از ۲۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان به بالای ۲۴ هزار نفر رسیده است. 

البته اقدامات این رژیم علیه فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری نیز کمتر از نوار غزه نیست. علاوه بر شهرک‌سازی‌ها که با سرعت سرسام‌آوری در حال افزایش است، فلسطینی‌های بسیاری در این منطقه به بهانه تلاش برای انجام عملیات استشهادی به شهادت می‌رسند. 

خلاصه‌ای از کشتارهای رژیم صهیونیستی که از زمان اشغال در ماه ژانویه رخ داده، به شرح زیر است:

در پنجم ژانویه ۱۹۴۸ گروهک صهیونیستی «ارگون» اقدام به منفجر کردن هتل «سمیرامیس» در منطقه «القطمون» قدس کردند، طی این انفجار ۱۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

در هفتم ژانویه ۱۹۴۸گروهک صهیونیستی ارگون اقدام به منفجر کردن بمبی در ورودی «یافا» در شهر قدس کردند که طی آن ۱۸ فلسطینی شهید و بیش از ۴۱ نفر زخمی شدند.

در هشتم ژانویه ۱۹۴۸ گروهک‌های تروریستی خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان «السرایا العربیة» در مرکز شهر یافا پارک کردند، در این انفجار ۷۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و دهها نفر زخمی شدند.

در شانزدهم ژانویه ۱۹۴۸ صهیونیست‌ها با پوشیدن لباس نظامیان انگلیسی و به بهانه تفتیش وارد «عمارة المغربی» در خیابان صلاح‌الدین حیفا شدند؛ آنها یک بمب ساعتی در آن کار گذاشتند که طی انفجار آن ۳۱ فلسطینی شهید و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

در بیست و دوم ژانویه ۱۹۴۹ گروهک‌های صهیونیستی «بالماخ» و یگان «گفعاتی» به فرماندهی «اسحاق رابین» به فلسطینی‌های بی‌دفاع در روستای «یازور» در نزدیکی حیفا حمله کردند و آنها را به خاک و خون کشیدند. بر اساس گزارش‌ها در این حمله حدود ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و تعداد زخمی‌ها به دهها نفر رسید. بسیاری از این‌ها در حال خواب به شهادت رسیدند، این جنایت تا سال ۱۹۸۱ مخفی مانده بود.

در  ششم ژانویه ۱۹۵۲ گروهک‌های صهیونیست به بیت‌لحم حمله کردند، یک مرد،همسر و دو فرزندش را به شهادت رساندند و دو فرزند دیگر این خانواده را زخمی کردند.

در ۱۱ ژانویه ۱۹۵۲ گروهک‌های صهیونیست به روستای «بیت‌جالا» واقع در بیت‌لحم یورش بردند؛ هفت فلسطینی را به شهادت رساندند و دهها نفر دیگر را زخمی کردند.  

در چهارم ژانویه ۲۰۰۵ یگان توپخانه رژیم صهیونیستی به سمت تعدادی از کودکان و جوانان فلسطینی که در مقابل منازل خود در «بیت‌لاهیا» واقع در شمال نوار غزه تجمع کرده بودند، تیراندازی کرد که طی آن هشت فلسطینی –که بیشتر آنها کودک بودند- به شهادت رسیدند و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.