بدهی خارجی روسیه در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۴ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۴۵۳.۷ میلیارد دلار در اول ژانویه ۲۰۱۹ رسید.

بدهی خارجی روسیه ۶۴ میلیارد دلار کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بدهی خارجی روسیه ۶۴.۴ میلیارد دلار معادل ۱۲.۴ درصد نسبت به آغاز سال گذشته کاهش یافته و به ۴۵۳.۷ میلیارد دلار در اول ژانویه ۲۰۱۹ رسید که پایین‌ترین حد از آوریل ۲۰۰۹ است .
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد تمام بخش های سازمانی بدهی های خود را در سال گذشته کاهش دادند . سایر بخش‌های مربوط به بدهی‌های  خارجی کشور هم بدهکاری خود را ۳۲.۳ میلیارد دلار کم کردند .
بدهی خارجی روسیه پس از اینکه به دنبال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به اوج ۷۳۲ میلیارد دلار رسید، از اواسط ۲۰۱۴ رو به کاهش گذاشت. از آن زمان روسیه تصمیم گرفت بدهی خود را حدود ۲۸۰ میلیارد دلار کاهش دهد تا به حداقل بدهی طی ده سال برساند. تنها در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ بدهی خارجی روسیه ۱۶ میلیارد دلار یا ۳.۵ درصد کاهش یافت .
طبق اطلاعات آماری، کل پرداخت بدهی خارجی موسسات غیر مالی در سه ماهه آخر ۲۰۱۸ و سه ماهه اول ۲۰۱۹،  ۲۱.۸ و ۱۰.۷ میلیارد دلار خواهد بود .
انتظار می رود روسیه بیش از ۴.۷ میلیارد دلار بدهی ۴۰ شرکت بزرگ غیر مالی بدهکار را در سه ماهه اول ۲۰۱۹ تسویه کند. احتمالاً ۸۰۰ میلیون دلار در ژانویه پرداخت می شود، ۷۲۲ میلیون دلار در فوریه و ۳.۳ میلیارد دلار در ماه مارس .
در سال جاری بانک مرکزی گزارش داد که ذخایر ارز خارجی برای سومین سال پیاپی افزایش یافته است، ۸.۳ در صد افزایش طی ۱۲ ماه تا اول ژانویه ۲۰۱۹. این ذخایر تا بیش از ۴۶۸ میلیارد دلار نسبت به ۴۳۲ میلیارد دلار ابتدای ژانویه سال گذشته افزایش یافته اند .
مسکو به طور مداوم وابستگی خود را به دلار پایین می‌آورد. آخرین گزارش فصلی بانک مرکزی نشان می‌دهد روسیه به طرز قابل توجهی سهم ارز آمریکا را در ذخایر خارجی خود پایین آورده است و حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را به یورو، ین ژاپن و یوان چین تبدیل کرده است .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.