جلسه کارگروه اشتغال شهرستان تربت حیدریه با حضور سنجری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، علی رستمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه و همه دستگاه های اجرایی و بانک‌های عامل عضو کارگروه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرمایه‌گذاری در بخش تولید موجب ایجاد توسعه پایدار در کشور است

به گزارش قدس آنلاین  ، سنجری در جلسه کارگروه اشتغال تربت حیدریه ضمن تشکر از عملکرد خوب شهرستان در تحقق تعهد اشتغال و اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در سخنانی عنوان داشت:خدا را شاکرم فرصتی فراهم شد تا خدمت شما برسم و امیدوارم این روند موفقیت و عملکرد در تمامی حوزه ها و بخش ها ادامه داشته باشد.

وی گفت:جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگری به اشتغال پایدار نیاز دارد و هدف دولت توسعه اقتصادی،حفظ سرمایه های جامعه و تسهیل در امر تولید است.

سنجری در این جلسه گزارشی از اعتبارات مشاغل خانگی  آخرین وضعیت اعتبارات اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی در سامانه کارا و همچنین آخرین وضعیت طرح کارورزی و مهارت آموزی درشهرستان ارائه کرد و افزود: دولت به منظور حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات به رغم محدودیت های متعدد ، رفع موانع تولید،توسعه سه جانبه گرایی،رونق فضای کسب و کار و تثبیت اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی پایدار را با جدیت و دنبال می کند.

وی افزود: آخرین عملکرد نشان می‌دهد که در سطح استان 118 هزار و 244 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف، معادل 107 درصد تعهد استان محقق شده است. که میزان تعهد اشتغال شهرستان تربت حیدریه  3266 نفر بوده است که در همین راستا جمع اشتغال ایجادی در شهرستان 3305 معادل 101 درصد بوده است .

سنجری ضمن تشکر از عملکرد خوب شهرستان در اجرای طرح  کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: در این طرح تعهد شهرستان 93 کارورز بوده است که تا کنون تعداد کارورزان جذب شده 176 نفر بوده که معادل 189 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی تلاش بسیار خوبی در استان انجام شده است، عنوان کرد: دستگاه‌ها باید کمک کنند تا از این ظرفیت که مورد تاکید رئیس‌جمهور است، استفاده کنیم.شهرستان‌ها و فرمانداران باید در این طرح ها فعالانه وارد شوند، در صورتی که این طرح ها به خوبی می‌تواند به تامین نیروی انسانی و تعدیل هزینه‌ها در واحد های تولیدی و بنگاه های اقتصادی کمک کند.

سنجری درخصوص فعالیت های بخش تعاون در شهرستان جلب مشارکتهای مردمی و حضور موثر آحاد جامعه را موجب رشد و تقویت بخش خصوصی دانست و افزود: با بهره مندی از ایده های نوین و تقویت و توسعه بخش تعاون زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی شهرستان تربت حیدریه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خاتمه تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید موجب ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در کشور است و رویکرد ما در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ،ارتقاء فرهنگ کار و تعاون،بهبود و افزایش تعامل میان کارگران و کارفرمایان و حفظ کار است و اعتقاد داریم با افزایش روحیه تعامل،همدلی و مشارکت در واحد تولیدی و کاهش تنش ها می توانیم به رونق تولید کمک کنیم .

منبع : ایلنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.