مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان طرح واکسیناسیون به منظور پیشگیری از تب برفکی طی ۲ مرحله بهاره و پاییزه برای دام‌های سبک و سنگین در این استان انجام شده و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد دام‌های سبک استان واکسینه هستند.

بیش از ۷۰ درصد دام‌های سبک در خراسان رضوی واکسینه هستند
به گزارش قدس آنلاین، دکتر احمد شریعتی در حاشیه سفر به تایباد اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۴۳۰ تن انواع گوشت تازه و منجمد از کشورهای استرالیا، قرقیزستان، ارمنستان، گرجستان و افغانستان وارد این استان شده که در کاهش قیمت گوشت قرمز در بازارها نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به تولید ۱۰ درصدی فرآورده‌های خام دامی کشور در خراسان رضوی افزود: اکنون هفت میلیون راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین در این استان موجود است.

شریعتی بیان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید شده که تعهد این استان در تولید تخم مرغ در سال جاری همین مقدار بوده و این رقم سال گذشته به ۱۳۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی مطرح کرد: سالانه به طور متوسط ۸۰ میلیون قطعه جوجه در ۲۳۰۰ واحد مرغ گوشتی استان پرورش می‌یابد، همچنین در سال جاری جوجه‌ریزی در سطح واحدهای پرورش مرغ استان ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در تولید مرغ تخم‌گذار است و امسال تا کنون هیچ کانون ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در این استان شناسایی و گزارش نشده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.