گیلان- محمدباقر قاسم‌پورگفت: به منظور افزایش درآمد، کشاورزان لنگرود علاوه بر تولید برنج به نوغانداری نیز می‌پردازند.

نوغانداری درآمد برنجکاران را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،محمدباقر قاسم‌پور مدیر جهادکشاورزی شهرستان لنگرود ، گفت: شخم زمستانه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب تولید برنج می‌شود و تاکنون شخم‌زمستانه در ۱۱درصد از شالیزارهای لنگرود انجام شده است.

وی افزود: کاهش هزینه تولید برنج یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان است و ما با توصیه به کشاورزان از آنها خواسته‌ایم، برای انجام شخم زمستانه هرچه زودتر اقدام کنند.

قاسم پور ادامه داد: به طور معمول از ۹هزار و صد هکتار اراضی شالیزاری ۲۰هزار تن برنج سفید در لنگرود تولید می‌شود و امسال برنامه درایم با توزیع بذور اصلاح شده تولید برنج سفید این شهرستان را افزایش دهیم.

وی گفت: امسال علاوه بر راتون دیگر محصولات صیفی نظیر ترب و باقلا در شالیزارهای لنگرود کشت شد تا درآمد برنجکاران این شهرستان افزایش یابد.

مدیر جهادکشاروزی لنگرود خاطرنشان‌ کرد: برای افزایش درآمد، کشاورزان لنگرود علاوه بر تولید برنج به نوغانداری،کشت محصولات دوم،صنایع دستی و پخت نان و شیرنی برنجی و... می‌پردازند.

وی با بیان اینکه نوغانداری می تواند یکی از مشاغل جانبی موثر در کنار تولید برنج برای شالیکاران باشد، خاطرنشان کرد: امسال خرید و توزیع ۳هزار جعبه تخم نوغان بین کشاورزان انجام شد، این در حالیست که لنگرود ظرفیت بیش از توزیع ۲۵هزار جعبه تخم نوغان را دارد.

مدیر جهادکشاروزی لنگرود تصریح کرد: با تشویق جوانان و روستاییان این شهرستان از آنها خواسته‌ایم برای توسعه نوغانداری و افزایش درآمد خانوارهای خود به این شغل بیش از گذشته توجه نشان دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.