سرمربی نامدار ایتالیایی تیم ملی چین یکی از تقابل های جذاب جام را پیش رو خواهد داشت.

ایران لیپی را به ایتالیا بدرقه می‌کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مارچلو لیپی در شرایطی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران حاضر شد که در گفتگو با خبرنگاران همان مشکل همیشگی مربیان ایتالیایی را داشت؛ صحبت نکردن به زبان انگلیسی!
چین که با مارچلو لیپی به عنوان تیم دوم راهی یک چهارم جام ملت‌ها شده در سخت‌ترین چالش خود اکنون بعد از حذف تایلند برابر ایران قرار گرفته است. آنها در شرایطی که جام را با دو برد ارزشمند استارت زده بودند با شکست در دیدار سوم مقابل کره جنوبی کمی از اعتماد برای مدعی بودن در این جام را از خود دور کردند اما حضور مربی صاحبنامی همچون لیپی مانع از این خواهد شد تا برای پایان نمایش آنها انتظار نکشید.


مارچلو لیپی یک مربی بزرگ ایتالیایی است که شاید یکی از بزرگترین کلکسیون های افتخارات را در موزه شخصی داشته باشد؛ از قهرمانی جهان تا لیگ و اروپا و البته جام در لیگ قهرمانان آسیا بهمراه گوآنگژو چین. مساله ای که در نهایت باعث سپرده شدن نیمکت تیم ملی این کشور شد و اکنون چینی‌ها امیدوار به یک سورپرایز بزرگ هستند.

لیپی


نشست خبری سرمربی ایتالیایی زودتر از کارلوس کی‌روش و از ساعت ۱۶:۱۵ به وقت محلی برگزار شد، حضور پرتعداد خبرنگاران چینی و در کنار آن اصحاب رسانه ایرانی پیش از شروع نشست جالب توجه بود و هر دو طرف در گفتگوهای بین خود به دنبال اطلاعاتی از حریف بودند. هر دو مربی هم اینقدر بزرگ و جالب توجه بودند که خبرنگاران ایرانی و چینی بتوانند کری خود را ادامه دار دنبال کنند.


با نزدیک شدن به زمان نشست خبری تمام صندلی‌ها به تسخیر رسانه‌ها در آمد و نکته عجیب اما حضور کم تعداد عکاسان بود. شاید البته پنجمین نشست خبری سرمربیان دو تیم و فریم‌هایی که تکراری و پیش از این نیز ثبت شده بودند مانع از این شد تا آنها رنج سفر و هزینه زیاد تاکسی را متحمل شوند!


خبرنگاران اما از همان ابتدا که مسوول رسانه‌ای به دنبال تشریح شرایط نشست خبری و قوانین آن بود با بلند کردن دست خود امیدوار بودند تا سهمی از سوال برابر مربی قهرمان جهان را نصیب خود کنند.


لیپی که با گرمکن نایکی و در شرایطی که دو مترجم (انگلیسی_ ایتالیایی) را در کنار خود می‌دید و با همراهی ژنگ ژی کاپیتان چینی ها وارد سالن محل نشست خبری شد. صورت سوخته پیر مردی که اکنون در آستانه شروع هشتمین دهه عمر خود است شاید تنها یک سیگار برگ همیشگی را کم داشت تا برای علاقمندان خود در این نشست دلبری کند!


با شروع سوالات البته کلافگی خبرنگاران بیشتر شد و آنها مجبور بودند برای دریافت هر پاسخی عبور از سه زبان را تحمل کنند که باعث افزایش زمانی این برنامه و کم شدن فرصت برای افزایش سوالات می‌شد. سرمربی مشهور و قابل احترام ایتالیایی به دو سوال خبرنگار ایرانی هم پاسخ داد و در میان تمامی کلماتش البته تمجید از قدرت ایران و احترام به حریف دیده می‌شد. جایی که او اکنون بعد از یک باخت  از سرمربی صاحب سبک ایران در انتخابی جام جهانی باید بار دیگر تیمش را مقابل ایران همراهی کند . با این حال بعد از شکست مقابل کره جنوبی و قدرتنمایی ایران در چهار دیدار قبلی می‌تواند شانس او تیمش را به کمترین حد ممکن تصور کرد.اتفاقی که احتمالا پایان دوران حضور او درتیم ملی چین را هم رقم خواهد زد؛چه ، او قصد کناره گیری از شغل گرانقیمتش در چین را بعد از جام ملتها دارد.


لیپی صحبت‌های پایانی خود را به دعوت از همه برای مشاهده نتیجه بازی در پایان بازی اختصاص داد و در شرایطی که  اگر قوانین اجازه می‌داد تمامی نمایندگان رسانه‌ها تمایل به گرفتن عکس یادگاری با او را داشتند مسیر خروجی را طی کرد.او البته بی لبخند و جدی و سرد بود، کمی بی حوصله تر از مربیان جوانی که به آینده شغل شان فکر می کنند و  رسانه ها را از خود نمی رنجانند.


وقتی او در آخر راهرو ناپدید می شد، چشممان به یک خبرنگار چینی افتاد که بی توجه به ابهت و جذابیت سرمربی تیمش مشغول بازی در کامپیوتر مرکز خبری بود. درست برعکس ما که همچنان هیجان دیدار با آقای کاریزما را داشتیم ... آیا پایان دوره کاری لیپی در چین و عدم توفیق خاص او (منهای پیش بینی بازی فردا) همین بی علاقگی دو طرفه نیست؟

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.