یزد - الله محمد آقایی با بیان اینکه سرانه ناخالص تولید، وضعیت صنعت، بیمه و سایر شاخص های اقتصادی، بیانگر رشد اقتصادی استان یزد است گفت : شاخص های اقتصادی استان یزد در میان استان های منطقه پنج وضعیت بهتری دارد.

شاخص های اقتصادی استان یزد درمیان استان های منطقه پنج وضعیت بهتری دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استان ، الله محمد آقایی  مدیر کل امور استان های وزارت امور اقتصادی ودارایی درحاشیه برگزاری گردهمایی مدیران کل منطقه پنج وزارت امور اقتصادی و دارایی در یزد اظهارداشت : شعار قنات ، قنوت و قناعت مردمان یزد کاملا در شاخص های اقتصادی استان یزد مشهود است و مردمان این دیار سخت کوش و قناعتگر هستند و تنها در بخش بیمه باید بگوئیم یزدی ها بیشترین خرید و کمترین میزان خسارت را دارند و این باید الگویی برای کارگزاران اقتصادی سایر استان های باشد.

وی افزود: استان یزد در میان استان های منطقه پنج کشور در زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری رتبه اول را دارد و در ۱۰ ماهه سالجاری موفق شده ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری را جلب و بیش از ۹۶ درصد اسناد خزانه اسلامی را جذب کند.

آقایی با بیان اینکه صدور مجوز سرمایه گذاری یک پایه برای دستیابی به سایر شاخص های اقتصادی است گفت: مراکز خدمات سرمایه گذاری باید هدف نهایی را که رشد و رونق اشتغال و کاهش بیکاری است دنبال کنند؛ چرا که مردم معنا و مفهوم بیکاری و اشتغال را بهتر از تولید و سرمایه گذاری می فهمند.

ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، متولی امور سرمایه گذاری هستند

این مسئول از مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان زیربنای سرمایه گذاری در استان نام برد و تصریح کرد:  استان یزد در زمینه صدور مجوز سرمایه گذاری تلاش وافری دارد و در مواردی موفق شده درکمترین زمان مجوز های لازم را کسب کند و این مرکز زیر بنای سرمایه گذاری در استان ها است کار صدور مجوز سرمایه گذاری باید در مراکز پایش کسب و کار  و موضوع  جلب و جذب سرمایه گذاری نیز باید در مراکز خدمات دنبال شود.

وی با بیان اینکه ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، متولی امور سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار هستند گفت: مردم و کسانی که می خواهند با  پول خود سرمایه گذاری کنند باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل امور استان های وزارت امور اقتصادی ودارایی بر آمادگی استان ها برای جلب و جذب سرمایه گذاری در فضای خارج از تحریم ها تاکید کرد و افزود: باید فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کنیم و آمادگی آن را داشته باشیم که اگر فضای مناسب تری برای سرمایه گذاری فراهم شد بتوان منابع خارجی را به خوبی جذب کرد.

اقایی ازرویکرد جدید وزارت اموراقتصادی و دارایی به استان ها و سفرهای استانی وزیر اقتصاد خبر داد و افزود: تاکنون درچارچوب این سیاست، وزیر اقتصاد به استان های خراسان رضوی و قم سفرکردند و به زودی به استان هرمزگان سفر خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و شرایط دشوار اقتصادی، ضرورت نگاه به آینده را یادآور شد و تصریح کرد: درچنین شرایطی باید در کنار مردم و سرمایه گذاران و پاسخگوی آنان باشیم تا بتوانیم با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

علی نمازی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز دراین گردهمایی اظهارداشت: این گردهمایی به صورت دوره ای در یکی ازاستان های کشور برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم از فرصت های ایجاد شده به خوبی استفاده کنیم و در جهت جذب سرمایه گذاری و رفع تنگناههای مالی گام برداریم.

برگزاری ۴۰ نشست با تشکل های بخش خصوصی

نمازی از تشکیل ۴۰ نشست با تشکل های بخش خصوصی در یکسال گذشته خبرداد و افزود: در این نشست ها ۲۰۰ مشکل در حوزه های مختلف اقتصادی به خصوص سرمایه گذاری و مالیاتی مطرح و راهکارهایی برای رفع آن ارائه شد.

وی از ارسال ۴۶۹ پرونده به هیات ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم در استان یزد خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ پرونده آن در این هیات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

بابک دایی دبیر استان های منطقه پنج وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز دراین گردهمایی با اشاره به سیاست های وزارت اقتصاد درخصوص اسناد خزانه اسلامی و تامین مالی طرح های عمرانی بر رفع مشکلات و چالش های فراروی آن تاکید کرد.

وی همچنین تنگناههای مالی دولت را یادآورشد و برصرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از منابع تاکید کرد و گفت: درخصوص صدور اسناد خزانه نیز مشکلاتی وجود دارد و پیشنهاد می شود سررسید اسناد کمتر از یکسال به صورت نقدی پرداخت شود.

در این نشست گزارشی از وضعیت ادارات کل اموراقتصادی ودارایی منطقه پنج کشور از حیث شاخص های عمومی ، اقتصاد کلان، بازار سرمایه، صنعت بیمه، سیستم بانکی، سهولت فضای کسب و کار، وضعیت این استان ها در خصوص قانون بودجه سال ۹۷ و لایحه بودجه سال ۹۸ و عملکرد استان یزد در این حوزه ها ارائه شد.

گردهمایی یک روزه  مدیران کل منطقه پنج وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان برگزار شد که مدیران کل و معاونان نظارت مالی استان های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد حضور داشتند؛ در خصوص مسایل مالی و خزانه، پرونده های موضوع ماده ۲۵۱ مکرر  مالیات های مستقیم و جذب سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.