همدان – محمد مهدی شهیدی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه تامین امکانات توزیع از توان متخصصان داخلی استفاده می‌کنیم و در استان همدان هم موفق شدیم در طول ۴۰ سال گذشته تاکنون حدود۱۸ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق را بهره‌برداری کنیم.

امسال در دهه فجر ۸۳ طرح بهره‌برداری خواهد شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمد مهدی شهیدی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در نشست خبری بازگویی عملکرد شرکت برق استان همدان اظهار کرد: امسال در دهه فجر هم ۸۹ طرح را هزینه ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی افزود: برخی از این طرح‌ها وارد مدار شدن ۴ نیروگاه خورشیدی هر کدام با سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیون‌ یورو است  که ۲ واحد آن در کبودراهنگ بهره‌برداری خواهد شد.

وی درباره مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: این شرکت حدود ۱۰۵ میلیاردتومان به صورت سنواتی از اداره‌های مختلف و بخش خصوصی و دولتی طلب دارد که ۴۵ میلیارد تومان آن مربوط به بخش دولتی و ۳۰ میلیاردتومان آن هم روستایی است. برای برخی از طلب‌های خود با شرکت‌های  آبفا و نیروگاه تهاتر انجام دادیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان اظهار کرد: برای کاهش هدررفت برق و همچنین اجرایی شدن طرح‌های پدافند غیرعامل طرح شعاعی توزیع برق استان هم به شبکه‌ای تغییر کرده است و برای تحقق پدافند عامل همچنین نیروگاه‌های پراکنده هم در استان در قالب نیروگاه سی اچ پی و خورشیدی اجرا شده است.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی از نیروگاه بادی در استان همدان در شهرهای مانند ملایر، اسدآباد و تویسرکان هم با توان داخلی و تولید یک کشور خارجی برنامه‌ریزی شده است که این نیروکاه با سرعت وزش بادی در حدود ۷ متر بر ثانیه کار می‌کنند اما طرح آموزنه بومی یک نیروگاه بادی که سرعت ۲ متر بر ثانیه کار خواهد کرد هم در کشور در حال اجرا است.

 شهیدی تاکید کرد: اکنون ۹۰ درصد تجهیزات تولید توزیع برق کشور داخلی است و در دهه فجر امسال هم در استان همدان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۳ میلیاردتومان ۸۳ طرح برقی بهره‌برداری خواهد شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.