تیم های ملی قطر و ژاپن از آسیا، دو مهمان ویژه کوپا آمریکا در تابستان سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

قطر، ژاپن و شاید کارلوس کی‌روش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، فردا قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های کوپا آمریکا ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد و همانطور که از پیش مشخص شده بود، تیم های ملی قطر و ژاپن نیز از قاره آسیا به عنوان مهمان در این تورنمنت معتبر شرکت خواهند داشت.

قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی خواهد بود و در تلاش برای حضوری مستمر در سطح اول فوتبال جهان است. قطر که نمایشی فوق العاده و فراتر از انتظار در جام ملت های آسیا داشته، تا چند ماه دیگر در همین تورنمنت و در قاره آمریکای جنوبی نیز شرکت خواهد داشت و آنجا قدرت خود را برابر تیم های بزرگ این منطقه محک خواهد زد.

به همین دلیل، ابراهیم خلیل المهندی، خلیفه هاون، مبارک علی و عبدالرحمان جابر به عنوان نمایندگان قطر برای اطلاع یافتن از نحوه قرعه کشی، شرایط اسکان و حضور در این مراسم در برزیل شرکت خواهند داشت.

کافو، زی روبرتو و مارتا از برزیل، خاویر زانتی از آرژانتین و دیگو لوگانو از اروگوئه، از مدعوین سرشناس این مراسم خواهند بود که قرعه کشی نیز توسط این ستاره های بزرگ و بازنشسته سابق فوتبال آمریکای جنوبی صورت خواهد گرفت.

طبق سیدبندی اعلام شده برزیل، آرژانتین و اروگوئه در سید اول، کلمبیا، شیلی و پرو در سید دوم، ونزوئلا، پاراگوئه و ژاپن در سید سوم و اکوادور، بولیوی و قطر نیز در سید چهارم این رقابت ها حضور خواهند یافت.

در هفته های اخیر اخبار زیادی در مورد تمایل تیم ملی کلمبیا به استخدام کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران بعد از جام ملت های آسیا شنیده می شود و ممکن است سرمربی تیم ملی ایران خیلی زود و تنها چند ماه بعد از پذیرش شغل جدید خود، این بار در آمریکای جنوبی با رقبای آسیایی دیدار کند.

در دوران حضور روی نیمکت تیم ملی ایران، کارلوس کی روش بارها موفق به شکست تیم ملی قطر در عرصه های مختلف شد اما تیم تحت هدایت او هرگز دیداری رسمی با ژاپن برگزار نکرد و ممکن است در واپسین روزهای حضور او روی نیمکت ایران این اتفاق در نیمه نهایی جام ملت های آسیا رخ دهد؛ اتفاقی که منوط به برتری تیم ملی ایران برابر چین و پیروزی ژاپن برابر ویتنام است.

با توجه به میزبانی برزیل، آنها در خانه به دنبال فتح این رقابت ها و جبران نتایج نامطلوب جام جهانی ۲۰۱۸ هستند اما آرژانتین نیز با بازگشت لیونل مسی، امیدوار است اولین جام را در دوران حضور کاپیتان خود در عرصه ملی کسب کند.

این رقابت ها از ۱۴ ژوئن سال ۲۰۱۹ در برزیل آغاز خواهد شد و فینال نیز در تاریخ ۷ جولای برگزار خواهد شد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.