یزد - محمد کاظمی نسب گفت : به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از۵۵۰با محوریت مردم در این شهرستان برگزار خوهد شد.

۵۵۰برنامه با محوریت مردم در شهرستان ابرکوه برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت : در شهرستان ابرکوه بیش از۴۵۰برنامه با محوریت مردم و بیش از ۱۰۰ برنامه جانبی در ایام  الله دهه فجر دراین شهرستان برگزار خوهد شد.

وی افزود : این شهرستان با  جمعیتی بالغ بر ۵۲هزار نفر در غرب استان  واقع شده  و بیش از  ۴۰۰اثر  تاریخی در این شهرستان وجود دارد که بیش از۲۰۰اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است  .

کاظمی نسب تصریح کرد : رویکرد انقلا ب اسلامی توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است و توسعه و گسترش خدمات آموزشی و بهداشتی و رفاهی از جمله اقدامات در دستور کار مسئولان است.

وی خاطرنشان ساخت : درحال حاضر تمام روستاهای این  شهرستان از نعمت گاز و  برق بهره مند هستند  و بیش از ۲۸هزار شماره ثابت و ۵۹ هزارشماره  تلفن همراه دراین  شهرستان فعال است و  ۴۹روستای این  شهرستان از خدمات تلفن بهره مند  هستند.

کاظمی نسب با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی استان هست گفت : هم اکنون ۱۶هزار تن شیر ، ۴هزار تن  پسته ،۲هزار تن تخم مرغ ،۱۳هزار تن گندم ،۶هزار تن گوشت  سفید ،۲۵۰کیلو زعفران ،۲۱هزار تن علوفه دامی دراین شهرستان تولید می شود  .

وی درخصوص پیشرفتهای پزشکی این شهرستان افزود : در حال حاضر ۷پزشک عمومی و ۱۳پزشک متخصص و فوق متخصص دراین  شهرستان به فعالیت مشغول هستند  و ضریب اشغال تخت ها ی بیمارستانی دراین شهرستان ۹۶درصد است و قبل از انقلاب یک مرکز سرپایی درمانی دراین شهرستان وجود داشت و امروز آمار این  مراکز به ۱۵خانه بهداشت و ۵مرکز درمانی و یک بیمارستان ۹۶تخت خوابی رسیده است .

کاظمی نسب خاطر نشان ساخت : در حوزه طرح های عمرانی  قبل از انقلاب  فقط ۴۰کیلومتر  از راه های این شهرستان آسفالت بوده  که هم اکنون بیش از ۱۱۵کیلومتر از راه ها ی اصلی این شهرستان آسفالت شده اند.

 فرماندارابرکوه نرخ با سوادی در این شهرستان را درسال ۱۳۵۵ در حوزه زنان ۵۵درصد وحوزه مردان ۶۵درصد عنوان کرد و گفت : در سرشماری سال۱۳۹۵آمار با سوادی این شهرستان به  ۹۸درصد رسیده  و درحوزه آموزش عالی ۴مرکز مجوز فعالیت گرفته اند و هم اکنون بیش از۲هزارو۵۰۰نفر دانشجو درمراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند و تمام روستاهای بالا ی۲۰خانوار دارای مدرسه  هستند .

انتهی پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.