یزد – فرجام فاضلی گفت : به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از۳۹۴برنامه با همراهی و مشارکت بخش خصوصی در ایام الله دهه فجر در این شهرستان برگزار خوهد شد.

برگزاری ۳۹۴برنامه به مناسب ایام الله دهه فجر در شهرستان خاتم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت : به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یش از۳۹۴برنامه  با همراهی و مشارکت بخش خصوصی در ایام الله دهه فجر در این شهرستان برگزار خوهد شد. و بیش ۲۵ ازکارگروه با مشارکت و محوریت مردم و ۹۱عنوان برنامه در این ایام برگزارخواهد شد .

وی افزود : طرح های عمرانی دهه فجردر شهرستان خاتم درحوزه های  کشاورزی ، صنعت ومعدن وعمرانی آموزش و پرورش و ورزشی اجرا خواهد شد که ۹۰درصد  اعتبارات طرح های افتتاحی این ایام توسط بخش خصوصی و ۱۰درصد آن توسط  بخش دولتی تامین شده است .

فاضلی تصریح کرد: این شهرستان از ظرفیتهای بسیاری خوبی درحوزه گردشگری برخوردار است و موقعیت جغرافیای این شهرستان و پیوند جنگل وکویر با مساحت ۶۴هزار هکتار جنگل طبیعی و حیات وحش منحصر به فرد این شهرستان و توجه به ظرفیت های زیست محیطی  از دیگر ظرفیتها ی این  شهرستان است.

وی توجه به بحث بهداشت و درمان را از اولویت های این شهرستان ذکر کرد و گفت : قبل از انقلاب  ۲مرکز درمانی  توسط پزشکان غیر ایرانی در این شهرستان وجودداشت که بعد از پیروزی انقلاب این آمار به یک بیمارستان ۶۴تخت خوابی، ۵مرکز بهداشتی ،۱۴خانه بهداشت و پایگاه اورژانس هوایی ارتقاء یافته است. 

فرماندارخاتم تصریح کرد : قبل از انقلاب در این شهرستان  تا مقطع ابتدایی  امکان تحصیل وجود داشت و هم اکنون بیش از ۵۰واحد آموزشی در این شهرستان وجود دارد  و  و بیش از ۹۰درصد معلمان این شهرستان بومی منطقه هستند و نرخ با سوادی در این شهرستان ۲۰درصدقبل ازانقلاب بوده و هم  اکنون  این نرخ به ۹۶درصد رسیده است .  

 وی در خصوص مراکز آموزش عالی نیز گفت : در حال حاضر درحوزه آموزش عالی ۳ مرکز مشغول به  فعالیت هستند و هم اکنون بیش ازهزار دانشجو درمراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند .

فاضلی تصریح کرد : تامین راه ها ی مواصلاتی از دیگر اولویت ها ی این شهرستان است ودر حال حاضر۵۲۰کیلومتر راه اصلی آسفالت در شهرستان وجود دارد که از این میزان ۷۰کیلومتر بزرگراه ، ۱۰۰کیلومتر راه اصلی ، ۹۰کیلومتر راه فرعی و ۲۶۰کیلومتر راه روستایی است .

وی با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی استان هست گفت : سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان ۲۵درصد است و در ایام الله دهه فجر تمام روستاها ی استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد  و بیش از ۹۸درصد چاهای کشاورزی این شهرستان از نعمت برق بهره مند هستند.

انتها ی پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.