خبر کشف نفت در جزیره مینوی استان خوزستان، این هفته را با طعم شیرین افزایش ذخایر نفتی همراه کرد. اما آیا خبرهای خوش در بخش کشف ذخایر جدید نفت و گاز، به پایان رسیده است؟

خبرهایی از اکتشافات جدید در راه است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سه‌شنبه این هفته (دوم بهمن ماه) ساعت ۱۰ صبح بود که مته دکل حفاری در عمق بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ متری زمین در جزیره مینوی استان خوزستان به ذخایر جدیدی از نفت رسید که پیش از این کشف نشده بود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه (سوم بهمن‌ماه) در این خصوص گفت: "امروز در جلسه هیئت دولت وزیر نفت خبر داد که یک میدان جدیدی در حوزه آبادان کشف شده که این حوزه نفتی هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت قابل ملاحظه است.... این معنایش این است که با قدرتی که ایران از لحاظ نفت و گاز دارد، کشوری نیست که کسی بخواهد آنرا از بازار انرژی حذف کند."

پس از آن بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت (چهارشنبه سوم بهمن ماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "دیروز ساعت ۱۰ صبح چاهی که در جزیره مینو در حال حفاری بود به نفت رسید و این اولین بار است که در منطقه آبادان موفق به کشف نفت می‌شویم. امیدهای زیادی در حوزه آبادان برای کشف نفت داریم و این نفتی که در عمق ۳۷۷۰متری کشف شد، نفتی با API چهل است که بسیار سبک و شیرین است. حفاری‌ها ادامه خواهد یافت تا اینکه بتوانیم حجم کامل مخزن و امکان تولید را برآورد و اطلاع‌رسانی کنیم. تمرکز عملیات اکتشافی ما در آبادان است که با چاهی که دیروز به نفت رسید برای ادامه عملیات امیدوارتر شدیم".

خبر کشف نفت در جزیره مینوی استان خوزستان، این هفته را با طعم شیرین افزایش ذخایر نفتی همراه کرد. اما آیا خبرهای خوش در بخش کشف ذخایر جدید نفت و گاز، به پایان رسیده است؟

جدا از اینکه بر اساس گفته‌های اخیر وزیر نفت، بررسی‌ها در خصوص نوع مخزن کشف شده در جزیره مینوی خوزستان، حجم ذخایر آن و همچنین مستقل یا مشترک بودن این مخزن نفتی ادامه دارد و بیان نتایج این بررسی ها، آنطور که رئیس جمهوری اعلام کرده، ممکن است دربرگیرنده اخبار خوش در خصوص احجام بالای نفت در مخزن جدید باشد، سیدصالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از به نتیجه رسیدن اکتشافات جدید در طی سالهای ۹۶ و ۹۷ خبر داده که هنوز نتایج این اکتشافات اعلام عمومی نشده اند.

هندی در این خصوص گفت: "در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اکتشافات جدیدی داشته‌ایم که اختیار اعلام آنها با وزیر نفت است؛ هنوز به ما اجازه اعلام نتیجه اکتشافات داده نشده، ولی اکتشافات به نتیجه رسیده جدیدی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ داشته‌ایم که هر زمان اجازه اعلام نتایج آن صادر شود یا از سوی وزیر نفت و یا با مجوز ایشان، از سوی ما اعلام می شود."

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.