همدان- علیرضا درویش نژاد گفت: همدان شهری با سبقه فرهنگی و تاریخی طولانی است که افزون بر داشته‌های قبلی فرهنگی هنری‌اش باید زیرساخت‌های جدید نیز در این حوزه برای آن ایجاد شود.

همدان میزبان جشنواره کوتاه و مستند کشورهای اسلامی در سال آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا درویش‌نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در نشست خبری اظهار کرد: با برنامه ریزی که برای میزبانی از رویدادهای فرهنگی و هنری بین المللی داریم همدان سال آینده میزبان جشنواره کوتاه و مستند کشورهای اسلامی است.

وی افزود: ۵ میلیاردتومان اعتبار هم برای تکمیل ساخت موزه‌ هنرهای معاصر همدان تامین شده است. باید زیرساخت های فرهنگی شهر همدان را تقویت کرده و توسعه داد که ساخت موزه هنرهای معاصر همدان هم تحقق این هدف است.

وی گفت: اکنون این طرح حدود ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد. هم‌چنین ساخت پلاتوهای هنری را هم در دستور کار داریم. برای توسعه و تقویت زیر ساخت ها فرهنگی شهر در پی استفاده از مشارکت مدیریت شهری همدان شورا و شهرداری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: واگذاری امور به هنرمندان از برنامه هایی پیش روی ارشاد است که در بخشی اجرا شده است یک نمونه از آن واگذاری برگزاری جشنواره تئاتر به انجمن نمایش بود.

درویش‌نژاد از برگزاری برنامه های شاد برای تزریق شادی بین مردم شهر همدان بعد از روزهای فاطیمه خبر داد و اظهار کرد: همدان را با این برنامه ها به شهر لبخندهاتبدیل خواهیم کرد چرا که با افزایش شادی ناهنجاری‌های اجتماعی هم کاهش خواهد یافت.

وی اداره ارشاد را دردهه فجر مسئول برگزاری کمیته فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: برنامه‌های این اداره متناسب با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بعد از روزهای پاسداشت حرمت فاطیمه برگزار خواهد شد. همچین در شورای برنامه‌ریزی از استاندار تقاضا می کنیم که مطالبات رسانه‌ها پرداخت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: همدان سال آینده میزبان رویداد بین المللی جشنواره کوتاه و مستند کشورهای اسلامی است همچنین همدان جشنواره فیلم‌های کمدی را هم میزبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.