همدان- مجید فروتن گفت: همدان ظرفیت های برجسته ای در حوزه نویسندگی کتاب دارد به این دلیل در حال برنامه ریزی برای تحقق پایتخت کتاب اسلامی هستیم.

چاپ ۳۲۰ عنوان کتاب در همدان در سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید فروتن معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: برنامه ریزی دریافت عنوان پایتخت کتاب اسلامی برای سال ۱۴۰۲ است تا شعار همدان شهر همه‌دانایی است محقق شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با برنامه ریزی خود همدان را پایتخت کتاب خواهد نامید.  همچنین با ایجادگذر فرهنگ و هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری هم در همدان رونق خواهد گرفت.

وی گفت: امسال ۳۲۰ عنوان کتاب در استان همدان چاپ شد. اکنون به دلیل ظرفیت های استان در این حوزه همدان در ردیف ۱۰ استان دارای مجوز مستقل چاپ قرار گرفته است. همچنین امسال با  ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار کتاب خریداری شد و ۲۰۰ میلیون کتاب هم در سال به کتابخانه و مراکز علمی اهدا شد.

فروتن گفت: جشنواره جایزه ادبی استان همدان، هم رویداد فرهنگی دیگری است که اواخر ماه جاری در اسدآباد برگزار خواهد شد. از دیگر برنامه های  این حوزه هم  برگزاری همایش شعر فاطمی در ۱۷ بهمن ماه است همزمان با دهه فجر است در برنامه صبا هم تجلیل از هنرمندان را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از تدوین تاریخ ۱۱۵ ساله همدان( از قاجار، پهلوی و دوران معاصر) خبر داد و اظهار کرد: ۱۸۰ عنوان نشریه تخصصی و عمومی در طول انقلاب در همدان چاپ شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.