مازندران- سیاوش رضوانی از شکسته شدن رکورد ورود کشتی به بندرامیرآباد برای اولین بار خبر داد.

رکورد ورود کشتی به بندرامیرآباد شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد، رضوانی مدیربنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار کرد: برای اولین بار از زمان تاسیس این بندر، تعداد کشتی های ورودی به بندرامیرآباد سه رقمی شد.

وی با اشاره به اینکه در دی ماه امسال تعداد ۱۰۰ فروند کشتی به آبهای بندرامیرآباد وارد شد، اضافه کرد: در این راستا بیش از ۳۹۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید که در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن مدت مشابه سال گذشته از رشد حدود ۱۸ درصدی برخوردار است.

مدیربنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام اینکه میزان صادرات کالا از بندرامیرآباد به بنادر آکتائو، ترکمنباشی و ماخاچ کالا در دی ماه سالجاری بیش از ۱۰ درصد بوده است، افزود: از این میزان صادرات کالا، مصنوعات فلزی با ۱۰۰ درصد، کالاهای ساختمانی با ۵۰ درصد، مواد غذایی و ماشین آلات نیز با ۱۰۰ درصد و محصولات کشاورزی بیش از ۳ و نیم برابر رشد از بیشترین رشد برخوردار بوده اند.

رضوانی با بیان اینکه صادرات و واردات کالا در ده ماهه امسال نسبت به سال گذشته روند رو به رشد و مثبتی داشته است،  از غلات با ۲۳ درصد، مواد اولیه ترکیبات شیمیایی و ماشین آلات با رشد ۵ برابری، کود و سموم شیمیایی با رشد بیش از ۲ برابری و همچنین  کالاهای ساختمانی با ۲۲ درصد رشد بعنوان کالاهایی نام برد که بیشترین سهم را در این رشد داشته اند.

وی توضیح داد: میزان حمل جاده ای در ده ماهه منتهی به بهمن سال جاری حدود ۳ میلیون تن با ۱۴۵ هزار و ۵۵۱ دستگاه صورت گرفت که در مقاسه با سال گذشته، ۲۵ درصد رشد داشته است.

رضوانی خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر رتبه نخست صادرات و واردات کالا، میزان تخلیه و بارگیری و تخلیه غلات را در میان بنادر شمالی داراست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.