خراسان جنوبی -حجت الاسلام حدادیان گفت: یکی از عوامل زمینه ساز بروز جنگ روانی شایعه سازی و شایعه پراکنی است.

شایعه پراکنی زمینه‌ساز جنگ روانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,نماز وحدت بخش عبادی_ سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام شیخ علی اکبر حدادیان امام جمعه محترم موقت بشرویه و با حضور شکوهمند مردم مومن و انقلابی و در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد .

"حجت الاسلام حدادیان" امام جمعه موقت بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث اخلاقی به تأثیر منفی شایعه سازی در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل فاجعه آفرین در جوامع انسانی که تأثیر منفی در سلامت جامعه دارد جنگ روانی است؛ که زمینه ساز آن اقدام به شایعه سازی و شایعه پراکنی است .

وی گفت: شایعه یکی از ابزارهای سیاسی است که همچون صحنه های جنگ نظامی انسانها را رو در روی هم قرار داده و عواقب خطرناکی را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به آیات و روایات اسلامی هم گفت: خداوند کسانی را که درباره انسانهای مومن و مومنه اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند عذاب سختی قرار داده که حتی جهنمیان از کردار شخص شایعه ساز در امان نیستند.

 وی گفت: رسول خدا(ص) و ائمه معصومین (ع)هم کسانی را که بدون تحقیق اقدام به نشر مطالبی که از صحت و سقم آن خبر ندارند می‌کنند؛ وعده عذاب خدا داده اند و آنها را در ردیف انسان های منافق و دروغگو معرفی می کنند.

 حجت الاسلام حدادیان به نمازگزاران توصیه کرد: با توجه به توسعه فضاهای ناسالم ارتباطی لازم است مومنین از نشر هرگونه مطالبی که به آن اعتماد ندارند و یا درباره آن تحقیق نکرده اند در هر کجا و با هر وسیله ای که زمینه ایجاد جنگ روانی را به وجود می آورد پرهیز کنند؛ و به وظیفه اصلی خود که همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است با ضوابط و شرایط خاص عمل کنند.

امام جمعه موقت بشرویه در خطبه دوم با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی هم گفت :در باورهای اعتقادی و قرآنی آمده است که سرنوشت هر قوم و ملتی توسط خودشان رقم می‌خورد چرا که خداوند به انسان عقل داده و راه درست انتخاب و آزادی در عمل را هم تعیین کرده است ؛و جامعه اسلامی هم وظیفه دارد در مقابل حقوق خود و دیگران تا آنجا که در توان دارد با حاکمان ظلم و فساد مبارزه کند.

 وی گفت: ملت مسلمان ایران که سال‌ها تحت سلطه حکومت فاسدان و ظالمان به خصوص در دو دوره قاجاریه و پهلوی بوده اند به دنبال تغییر حکومت ها برخاسته اند و مبارزاتی را علیه ظلم و فساد داشته‌اند اما چون آگاهی و بصیرت مردم بالا نبوده موفق به پیروزی نشده‌اند ؛ولیکن از زمان نهضت ۱۵ خرداد به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) مبارزه علیه سلطنت فاسد و ظالم پهلوی شروع شد؛ و با نثار خون هزاران شهید در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و ریشه ظلم و استکبار در ایران اسلامی خشکید.

 حجت الاسلام حدادیان همچنین اشاره کرد: سران استکبار و سلطه جهانی که در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دیدند سعی کردند با ایجاد تفرقه؛ فتنه؛ و دخالت های گوناگون و جنگ ناجوانمردانه ۸ ساله جلو رشد و بالندگی این انقلاب را بگیرند ولی چون الگوی این انقلاب قیام سرخ حسینی بود بر اقتدار و شکوه این نظام جمهوری اسلامی افزوده شد.

 خطیب جمعه این هفته به دستاوردهای نظامی ,دفاعی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی هم اشاره کرد و گفت: با بررسی تاریخ به خصوص در دو دوره قاجاریه و پهلوی فاسدبه خاطر حفظ موقعیت و منافع شخصی؛ بخش های عظیمی از خاک ایران اسلامی طی معاهدات ننگین به بیگانگان واگذار شد؛ ولی در جنگ هشت ساله دنیای استکبار علیه ایران که با تحریک صدام بعثی اتفاق افتاد؛ جوانان عزتمند و رزمندگان دلاور ایران اسلامی حتی یک وجب از خاک این کشور را به بیگانه واگذار نکردند؛ و این نشان از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در دنیادارد.

 وی گفت: در حوزه دموکراسی و آزادی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی خودسرنوشت ایران را رقم میزنند و به طور میانگین در این مدت ۴۰ ساله از انقلاب؛ هر سال در یک حماسه و همایش عظیم مردمی در انتخابات مشارکت حداکثری داشته اند؛که یکی از افتخارات بسیار ارزشمند مردم ایران است ؛که در دنیا نمونه و مانندی ندارد .

امام جمعه موقت بشرویه؛ آزادی بیان و اندیشه را از مولفه‌های توسعه فرهنگ آزاد اندیشی برشمرد و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر کس و هر اندیشمندی به راحتی می‌تواند به نشر نظرات و تفکرات خود پرداخته و با توسعه رسانه‌ها از فضاهای موجود استفاده کند این در حالی است که در برخی کشورهاکه مدعی آزادی بیان هستند؛ حتی خبرنگاران سایرکشورها در امان نیستند؛ یا کشته می‌شوند و یا دستگیر می گردند.

 وی دستاوردهای علمی فناوری و دفاعی ایران اسلامی را از مهمترین دستاوردهای چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و گفت: امروزه در حوزه تولید علم و فناوری های جدید در ردیف کشورهای برتر دنیا که مدعی تولید علوم جدید هستند قرار گرفته ایم و باید قدردان این نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

حجه الاسلام حدادیان خطاب به برخی از گروه‌های اجتماعی که مخالف مبارزات انقلابی بودند هم گفت: لازم است کسانی که در گذشته ادعا می‌کردند که مبارزه مشت با درفش امکان ندارد؛ در تفکرات خود تجدید نظر کرده و به خیل عظیم ملت انقلابی و مسلمان و مومن  بپیوندند و قدردان شهدای انقلاب اسلامی؛ هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و حریم امن و امنیت ایران اسلامی باشند؛ که همه این توفیقات ثمره خون پاک و مقدس همین جوانان انقلابی است؛ که برای حفظ اسلام و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) دفاع کردند.

 وی از مردم مسلمان و انقلابی شهرستان بشرویه هم خواست با حضور حماسی خود و همکاری با مسئولین ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمات ایام الله دهه فجر امسال مشارکت فعال تری داشته باشند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.