حجت‌الاسلام راشد یزدی در جمع زوجین طلبه خراسان رضوی توصیه‌هایی برای استحکام زندگی مشترک ارائه کرد.

۳ توصیه حجت‌الاسلام راشد یزدی برای زوجین جوان چیست؟
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشدیزدی  در همایش رواق اُنس که با حضور 135 زوج طلبه نومزدوج خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) و کامل‌کننده دو انسان مذکر و مونث بوده و تمامی زوجین قبل از ازدواج معنای زندگی را درک نکردند و کسی که ازدواج نمی‌کند در سکون قرار دارد و معنای آرامش و زندگی واقعی را درک نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زن و مرد باید همدیگر را به‌خوبی درک کنند تا زندگی‌ای مستمر و خوب و خوشی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای زوج‌های جوان، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند و اگر می‌خواهیم سبک زندگی‌ای علوی و فاطمی داشته باشیم باید علی ‌وار و زهرا وار زندگی کنیم و همیشه بر این نکته معتقدیم که زوجینی موفق هستند که 3 اصل دانستن، توانستن و خواستن را درک کرده و به آن عمل کند.

حجت‌الاسلام حسین حائری نیز در این مراسم اظهار داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) بوده و امیدواریم که تمامی زوج‌های جوان به‌ویژه زوجین طلبه زندگی‌ خوب و شیرین داشته باشند و ثمره آن هم تربیت و پرورش فرزندان سالم و صالح باشد.

وی افزود: جشن‌های ازدواج در کنار باشکوه‌بودن باید به‌دور از گناه و معصیت برگزار شود و زوج‌های طلبه می‌توانند الگویی موفق در این رابطه باشند و باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که برگرفته از سبک‌های زندگی علوی و فاطمی باشد.

مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انسان با ازدواج کردن از خودخواهی و خودبینی خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: فرد مزدوج شده پس از ازدواج دیگری را در دل خود جای می‌دهد و در غم و شادی همسرش شریک است و حتی دلسوزی‌اش برای همسرش بیشتر از خودش است و براساس اسناد و روایات منقول و معتبر ازدواج در اسلام برخلاف مسیحیت که معتقد است امری نامقدس بوده امری مقدس بوده و این امر مقدس ارتباط پاک و سالم و به‌دور از فساد و فحشا را به همراه دارد.

حائری گفت: ازدواج انسان را به کمال انسانیت می‌رساند و زوجین باید در کنار هم در مسیر موفقیت و کنار گذاشتن مشکلات بر سراه گام بردارند و زوجین طلبه به عنوان یکی از موفق‌ترین الگوها در صبوری و استقامت می‌توانند مشوق دیگر زوج‌ها در مسیر غلبه بر مشکلات باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.