اختتامیه چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ در پردیس سینمایی شهر فیروزه نیشابور برگزار شد.

اختتامیه چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین ، غلام‌حسین علیپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این مراسم عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ و هنر ما دچار حواشی زیادی شده بود و در بعضی از مواقع حواشی به متن غلبه داشت؛ اما برگزاری این جشنواره ثابت کرد که می‌توان بدون توقع آثار عمیقی تولید کرد.

وی ادامه داد: این رویداد شناسنامه‌دار شده و در تقویم نویسندگان کشور وجود دارد؛ این جشنواره می‌تواند از مبدا نیشابور در سطح ملی عرضه شود.

مصطفی بیان دبیر جایزه ادبی داستان کوتاه سیمرغ نیز در این مراسم گفت: این جشنواره از سال 1394 پایه‌گذاری شد و هدف آن کشف، معرفی و حمایت از داستان‌نویسان بوده است که در نهایت توانستیم بزرگ‌ترین جایزه ادبی شرق کشور را برگزار کنیم.

وی افزود: فراخوان چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ از اوایل پاییز امسال با حمایت شرکت فولاد خراسان اعلام شد؛ این جایزه در برگیرنده استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی بود که 175 داستان‌نویس از 20 شهر در این جشنواره شرکت کردند که نیشابور، مشهد، سبزوار و شیروان بیشترین مشارکت را در این دوره داشتند.

بیان گفت: از بین 175 داستان‌نویس 10 نفر به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کردند؛ مجموعه داستان‌های منتخب سه دوره پیشین جشنواره در قالب کتابی به عنوان «کسی در خانه یانگ را دوست نداشت» منتشر شد و بنا داریم مجموعه داستان‌های منتخب دوره چهارم را نیز در مجموعه‌ای مستقل منتشر کنیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.