نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به بررسی شخصیت و عملکرد الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا، پرداخت.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا کیست؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی نوشت الیوت آبرامز، از شخصیت‌های نومحافظه کار جنجالی که در رسوایی ایران-کنترا نیز درگیر بود، به عنوان نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در امور ونزوئلا معرفی شده است، یعنی کشوری که اکنون دستخوش بحران رهبری است.

به نوشته پولیتیکو، انتصاب آبرامز، که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه آن را اعلام کرد، رویدادی شگفت آور است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ پس از آنکه متوجه شد آبرامز از وی انتقاد کرده است جلو انتصاب او به عنوان معاون وزیر امور خارجه را گرفت.

آبرامز اکنون یکی از چند نماینده ویژه‌ای خواهد بود که برای پرداختن به امور سخت و حساس در دولت آمریکا به خدمت گرفته شده‌اند. او این نقش را در برهه‌ای پرتلاطم در روابط آمریکا-ونزوئلا عهده‌دار می‌شود.

آبرامز در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت:«این بحران در ونزوئلا عمیق و سخت و خطرناک است و من برای پرداختن به آن سخت در انتظارم.»

پولیتیکو در ادامه درباره شخصیت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا نوشت: آبرامز که در دولت‌های رونالد ریگان و جرج دبلیو بوش، رؤسای جمهور اسبق آمریکا، خدمت کرده است، در محافل سیاست خارجی آمریکا شخصیتی شناخته شده و تا حدودی جنجالی است. او اغلب دیدگاه‌هایی تند و ستیزه‌جویانه از خود منعکس کرده و به شدت طرفدار اسرائیل است، اما در عین حال درباره لزوم حمایت از حقوق بشر در سرتاسر جهان نیز سخنرانی‌ها و نوشته‌های مفصل و بلیغی داشته است.

آبرامز از معدود افرادی است که به عنوان یکی از منتقدان ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ اجازه یافته است به دولت جمهوری‌خواهان ملحق شود. یکی دیگر از آنها، جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه، است. الیوت آبرامز در سال‌های اخیر در اندیشکده شورای روابط خارجی فعالیت می‌کرد.

شایان ذکر است، اخیرا ترامپ اعلام کرد دیگر مشروعیت رژیم نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، را به رسمیت نمی‌شناسد و آمریکا خوان گوایدو، رهبر مخالفان را «رئیس جمهور موقت» ونزوئلا می‌داند. اما مادورو از کناره‌گیری از قدرت خودداری می‌کند و اعلام کرده است ونزوئلا مناسبات دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.