انجمن جهانی فولاد اعلام کرد ایران با کنار زدن ایتالیا، تایوان و اوکراین دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ شد.

ایران دهمین فولادساز جهان شد +جدول

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود که امروز منتشر شد کل میزان تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ را ۱۸۰۸ میلیون تن اعلام کرده است. تولید فولاد جهان در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش صنعت فولاد ایران با وجود تحریم های آمریکا عملکرد بسیار خوبی در سال ۲۰۱۸ داشته و توانسته در میان تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان سه کشور ایتالیا، تایوان و اوکراین را پشت سر بگذارد و در جایگاه دهم قرار گیرد.

تولید فولاد ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن ۱۷.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۵ میلیون تن رسید. ایران در سال پیش از آن ۲۱.۲ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران در سال ۲۰۱۷ سیزدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان شناخته شده بود و ایتالیا، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار گرفته بودند اما در سال ۲۰۱۸ با رشد قابل توجه تولید فولاد ایران رتبه دهم از این نظر به ایران رسیده و ایتالیا، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم از این نظر قرار گرفته اند.

سهم ایران از کل تولید فولاد جهان در سال میلادی گذشته ۱.۳۸ درصد برآورد شده است.

چین با تولید ۹۲۸ میلیون تن فولاد به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است و هند با تولید ۱۰۶ میلیون تن و ژاپن با تولید ۱۰۴ میلیون تن به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. آمریکا، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب در رتبه های چهارم تا نهم از این نظر قرار گرفته اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.