۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 641586

نایب رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به احیا دوباره فدراسیون بین المللی زنان مسلمان گفت: اطمینان داشته باشید این فدراسیون باری روی دوش ورزش نخواهد گذاشت.

فدراسیون زنان مسلمان را سیاسی کردند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، وزارت ورزش از امروز شنبه در قالب نشست هایی با عنوان «سلسله نشست های بررسی دستاوردها، چالش ها و چشم اندازهای حوزه ورزش» به بازخوانی ۴۰ سال ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف می پردازد.

اولین نشست در این زمینه مربوط به حوزه ورزش بانوان بود که طی آن زهرا موسوی سرپرست معاونت ورزش بانوان و طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک به بررسی وضعیت ورزش بانوان طی ۴۰ سال گذشته پرداخته است.

طاهره طاهریان در آغاز این نشست با یادآوری اینکه سال ۶۵ عهده دار مسئولیت در حوزه ورزش بانوان بود، یادآور شد: از آن سال تا به امروز ورزش بانوان در قالب حوزه های مختلف با عناوین متفاوت مثل کمیته ورزش بانوان، اداره کل ورزش بانوان، معاونت ورزش بانوان و... اداره شده است. البته باید بگویم از سال ۶۷ به حمایت شخص هاشمی رفسنجانی که به ورزش بانوان توجه ویژه ای داشت، ساختار ورزش بانوان تا سطح معاونت ارتقا پیدا کرد و بعد همان زمان ساختار حوزه زنان هزمان دئر دیگدر نهادها هم شکل گیرفت.

وی با یادآوری اینکه کمیته بین المللی المپیک بر مدیریت ورزش زنان تأکید زیادی دارد، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هم در واقع این فرصت ایجاد شده که مدیریت زنان در همه امور حتی در سطح استان ها به خود بانوان داده شود. البته با بخشنامه رئیس جمهوری وقت که به تمام نهادها ارسال شد، در همه آنها کمیته ای برای زنان و ورزش ایجاد شد. در واقع بنای کار در سازمان تربیت بدنی وقت به عنوان متولی ورزش گذاشته شد و به دیگر نهاد ها توسعه پیدا کرد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه به مرور برای ورزش بانوان  بودجه ای، مستقل گرفته شد، گفت: این مسئله به رشد ورزش بانوان کمک کرد. تربیت نیروی انسانی در تمام سطوح مدیریتی، داوران و... و. از نتایج توسعه ورزش بانوان در ایران است. این هم مسئله ای است که کمیته بین المللی المپیک، توجه زیادی به آن دارد.

طاهریان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب، تشکیل فدراسیون بین المللی ورزش زنان بود، صحبت های خود را ادامه داد و خاطرنشان کرد: این فدراسیون و فعالیت هایش الگویی برای دیگر کشورها بود. تربیت نیروی انسانی یکی از نتایج قابل توجه از تشکیل این فدراسیون و برگزاری بازی های اسلامی زیر نظر آن بود که تصویرش البته نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز قابل توجه بود.

وی در این رابطه افزود: در واقع به واسطه فدراسیون بین المللی ورزش زنان، شرایطی ایجاد شد که زنان امروز می توانند در دستگاه خود مدیریت ورزشی داشته باشند. در اغلب کشورها مردان مدیریت کننده هستند اما در ایران خانم ها در بخش ورزش بانوان، مدیریت کامل دارند.

این مدیر ورزش بانوان در بخشی از صحبت های خود به دلیل تغییر ساختار ورزش بانوان طی سالهای گذشته، اشاره کرد و گفت: تا سال ۵۹ که ورزش بانوان تقریبا تعطیل بود. از آن سال به بعد فعالیت در این بخش شکل گرفت و بعد از آن هم تغییرات به صورت سلیقه ای اعمال شد. البته بعضاً این تغییرات به ضرر بود اما گاهاً به نفع ورزش بانوان اعمال می شد. مسئله ای که مهم است اینکه در همه سلیقه ها و اعمال آنها، معاونت همیشه بوده است. ممکن است عنوان دقیق و زیرشاخه های آن تغییر کرده باشد اما همیشه معاونت بانوان وجود داشته است.

طاهریان تصریح کرد: هرچه در این تغییرات ارتقاء لحاظ شود جایگاه ورزش بانوان نیز قوت بیشتری پیدا می کند.

نایب رئیس کمیته المپیک با یادآوری دوباره تصمیم اتخاذ شده برای احیای فدراسیون بین المللی ورزش بانوان و دلیل آن اظهار داشت: در بسیاری از رشته ها، ورزشکاران بانو همچنان نمی توانند حضور در میادین داشته باشند و در برخی از رشته ها، این حضور با مشکل مواجه می شود این در حالی است که تشکیل فدراسیون بین المللی زنان مسلمان و برگزاری دوباره بازی های اسلامی زیر نظر آن شرایطی را مهیا می کند تا ورزشکاران این رشته ها در یک میدان بین المللی شرکت داشته باشند و به خصوص اینکه این بازی ها با استانداردهای بین المللی برگزار می شود. در واقع محل و مقر فدراسیون و بازی های آن در ایران است اما فضا برای همه کشورهای مسلمان وجود دارد تا ورزشکاران خود را شرکت دهند.

طاهره طاهریان در خصوص بودجه این فدراسیون، گفت: نگران بودجه نباشید. در دولت قبل هم بودجه این فدراسیون از طرف سازمان مدیریت به صورت جدا تعیین می شد. هشت سال پیش کاملاً سلیقه ای تصمیم به تعطیلی این فدراسیون گرفتند. نامه ای زده شد که تمام کارمندان فدراسیون بین المللی زنان به کمیته  برگردند و اینگونه فعالیت های آن لغو شد. در واقع موضوع را سیاسی کردند در حالی که ورزش اصلاً سیاسی نیست حالا تصمیم به احیای دوباره  آن گرفته شده است و اطمینان داشته باشید تشکیل فدراسیون بین المللی زنان مسلمان، باری را روی دوش ورزش نمی گذارد و مشکلی هم در مورد بودجه ایجاد نمی کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.