یزد- محمد محامدی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۱۲۲طرح عمرانی و کشاورزی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۱۴۶نفردرشهرستان تفت به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ۱۲۲پروژه عمرانی به مناسبت ایام الله دهه فجر در تفت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمد محامدی فرماندار شهرستان تفت پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل استانداری یزد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: همزمان با  ایام الله دهه فجر، ۴۶۶برنامه و ۱۲۲طرح عمرانی و کشاورزی و صنعتی با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد تومان در شهرستان تفت به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: آغاز به کار نیروگاه خورشیدی ۵مگاواتی نیر، کشتارگاه وصنایع بسته بندی  فرآورده های غذایی و تکمیل پروژه بلوار آیت الله خامنه ای از مهمترین طرح های عمرانی شهرستان در ایام الله دهه فجر است.  

محامدی تصریح کرد: شهرستان تفت یکی از شهرستان های مهم در حوزه گردشگری استان بوده و بیش از یک سوم روستاهای استان در این شهرستان قرار دارد و هم اکنون بیش از ۴۵هزار نفز در این شهرستان سکونت دارند و طبق بررسی های انجام گرفته  در ایام تعطیل با توجه به موقعیت ییلاقی بودن شهرستان جمعیت این شهرستان به ۲۵۰هزار نفر خواهد  رسید.

وی افزود : این شهرستان درحوزه گردشگری به موفقیتهای مهمی دست یافته که ازجمله  ثبت بیش از ۱۰۰اثر ملی و تاریخی و طبیعی، مرمت و بازسازی بیش از ۱۵۰اثر تاریخی ، مشخص کردن مسیرهای گردشگری، ساخت ۲هتل با ظرفیت بیش از ۱۳۴تخت ، معرفی تفت به عنوان  یکی از ۱۴شهر برگزیده گردشگری کشور، فعالیت ۸واحد بومگردی و صدور ۲۰ مجوز برای احداث واحد های بومگردی و مشخص کردن چند روستای استان در ردیف روستاهای هدف گردشگری از مهمترین اقدامات این شهرستان درحوزه گردشگر ی است.

محامدی خاطرنشان ساخت: وهم اکنون ۳ واحد دانشگاهی دراین شهرستان وجود دارد که بیش از ۳هزار دانشجو درآن مشغول به تحصیل هستند و ۱۰با ب کتابخانه شهری و روستایی و ۱۱۳مدرسه در شهرستان در شهرستان موجود است .

فرماندار گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۱۲۲طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان که  برای ۱۴۶نفر اشتغالزایی کرده و همچنین ۴۶۶ عنوان برنامه فرهنگی  با مشارکت خیرین بومی در دست اجرا در این ایام خواهد بود. 

 محامدی در مورد پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی تفت نیز گفت: این شهرستان درحال حاضر  ۱۲مرکز بهداشت، ۲بیمارستان ۲۲۵تخت خوابی ، ۶۸خانه بهداشت و ۲درمانگاه شبانه روزی  را در اختیار دارد که به مردم شهرستان خدمات پزشکی ارائه می دهد.

فرماندار تفت تصریح کرد: ۳۲ مرکز مخابراتی در این شهرستان مشغول به کار است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در این شهرستان بیش از ۸۰ درصد است و یک هزار و ۸۳۳ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۱۲۱ مخزن برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان از مهمترین اقدامات این شهرستان در حوزه روستایی است.

وی از ساخت  ۱۱۶کیلومتر بزرگراه در این  شهرستان خبرداد و افزود : ۴۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۱۳ کیلومتر راه فرعی  ایجاد شده  و در حال حاضر ۸۵ درصد مناطق روستایی بالای ۲۰خانوار تحت پوشش شبکه گاز سراسری قرار دارند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.