قزوین_ شهریار پرهیزگاری گفت: جشنواره قرآنی رسول نور با استقبال مناسبی همراه است.

جشنواره قرآنی رسول نور با استقبال مناسبی همراه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهریار پرهیزگاری معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ظهر روز شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: حوزه فرهنگی و نرم افزاری بخشی از  دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروز انقلاب به آن می بالد.

وی افزود: باید با حمایت رسانه ها باید بخشی از دستاوردهای انقلاب را در حوزه استقلال، امنیت و دستاوردهایی از جنس علم و فناوری به نسل جوان تبیین کنیم و در دهه فجر دستاوردهایی که برای استان مهم بوده است به آن توجه شود.

پرهیزگاری ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی، رسانه ها باید به گونه ای قلم بزنند که سایه اقتصادی سایر حوزه ها را تحت الشعاع قرار ندهد که این امر رسالت خبرنگاران را سنگین‌تر  می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: آسیب پذیری نسل جوان بسیار موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی مطرح کرد: با وجود مشکلات مالی در سالجاری و در دهه فجر، از حجم برنامه ها کاسته نشده است و در سال جاری توانستیم محور برنامه ها را به سمت مناطق محروم و روستایی از جمله برگزاری جشنواره  قرآنی رسول نور سوق دهیم که استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفته است؛ محوریت این جشنواره به شهر اقبالیه واگذار شده است که در دهه فجر برگزار می شود.

در ادامه این نشست امیرملاحسنی دبیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان قزوین گفت: فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲بهمن ماه سالجاری در سینما مهتاب قزوین اکران می شود که البته اکران فیلم ها در روزهای ۱۹ و ۲۰بهمن همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تعطیل است؛ اکران پنج فیلم در طرح سیمرغ و پروانه ها ویژه کودکان پیش بینی شده است که اکران این فیلم ها برای دانش آموزان مدارس محروم به صورت رایگان صورت می گیرد.

وی به عناوین فیلم های کودک و نوجوان جشنواره فیلم فجر پرداخت و خاطرنشان کرد: در روز ۱۳ بهمن ماه سالجاری فیلم «لکنت»، در روز ۱۴ بهمن ماه فیلم «پاستاریونی»، در روز ۱۵ بهمن ماه فیلم «بن یامین»، در روز ۱۶ بهمن ماه فیلم «ضربه فنی» و در روز ۱۷ بهمن ماه نیز فیلم «آخرین داستان» در ساعت ۱۰ صبح اکران می شود.

ملاحسنی با بیان اینکه فیلم های جشنواره بین ۱۱ تا ۱۴ فیلم سوادی سیمرغ و نگاه نو است که هر فیلم بین دو تا سه سانس نمایش داده می شود، عنوان کرد: در حال حاضر فیلم های منتخب اعلام نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.