قزوین_ احمدقاسمی گفت: آمار مسمومیت با مونوکسیدکربن در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۶۷ درصدی همراه بوده که این آمار جای نگرانی دارد.

افزایش آمار مسمومیت مونوکسیدکربن در سال جاری نگران کننده است

احمدقاسمی معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گزارشی از آمار مسمومیت های ناشی از مونوکسیدکربن ارائه داد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۲۱۹ ماموریت مبنی بر مسمومیت با مونوکسید کربن به اورژانس اعلام شده که بخشی از این گازگرفتگی ها مربوط به سطح استان و بخش دیگری مربوط به شهرستان های استان بوده است.

وی افزود: از این آمار، ۱۴ نفر فوت کرده و ۲۰۵ نفر اقدامات درمانی به موقع را در محل حادثه دریافت کردند و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان اعزام شدند که این آمار نسبت به سال گذشته جای نگرانی و تعلل دارد و امیدواریم بتوانیم با آموزش های مناسب در کاهش این میزان موفق باشیم.

قاسمی یادآور شد: آمار مسمومیت با مونوکسیدکربن در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۶۷ درصدی همراه است که برای کاهش این آمار، برنامه های مختلفی از سوی اورژانس قزوین از جمله ارائه آموزش های همگانی با محوریت تمامی مساجد، محل ها و مدارس و مکان های عمومی دنبال می شود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین بیان کرد: با ارائه این آموزش های همگانی می توان بخش قابل توجهی از خسارت های گازگرفتگی مونوکسیدکربن را گرفت و آمادگی لازم برای ارائه آموزش ها را در مراکز و نهادهای استان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مونوکسیدکربن یک قاتل خاموش است، توصیه می شود هم استانی ها، رعایت نکات ایمنی و آموزش هایی که ارائه شده را جدی بگیرند تا شاهد خسارت های این بخش باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.